facebook na telefonie i komputerze

Jak prowadzić fanpage firmy? Poznaj 6 sprawdzonych sposobów.

Facebook jest największym portalem społecznościowym o globalnym zasięgu, na którym konta posiada 1,9 miliarda użytkowników z całego świata. Każdego dnia liczba logujących się wynosi aż 1,3 miliarda, a osoby te spędzają minimum 21 minut, przeglądając posty wyświetlające się na ich tablicach.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na posiadanie fanpage dedykowanego swojej marce. Facebook oferuje bardzo dużą, gotową, bazę potencjalnych klientów, którzy po odpowiednim stargetowaniu mogą zainteresować się contentem publikowanymi przez Twoją firmę.

Najistotniejszym punktem jest prowadzenie fanpage’a Twojej marki w taki sposób, aby uzyskać jak najwyższe wyniki oraz wysoki poziom zaangażowania i zainteresowania fanów.

Poniżej przestawiamy 6 przydatnych sposobów na zarządzanie fanpagem firmy na Facebooku tak, aby fani Twojej marki chętnie się na nim udzielali.

 

  1. W jakiej formie i na jaki temat?

Kluczem do sukcesu profilu Twojej firmy na Facebooku, jest dobre zarządzanie tematyką postów. Należy zwrócić uwagę, aby nie odbiegały one tematyką od profilu działalności reprezentowanego przez Twoją markę. Content zupełnie niepowiązany z branżą firmy, może zostać odebrany przez Twoich fanów jako niepotrzebny spam, którego dłuższe pojawianie się z pewnością wywoła poważne, niekorzystne konsekwencje. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich:

à odlajkowanie fanpage, prowadzące do zmniejszenia się liczby obserwujących,

à spadek zaufania klienta względem marki,

à uznanie za firmę niepoważną oraz niezwiązaną z branżą, z którą oficjalnie się identyfikuje,

à przekazywanie złych opinii o marce przez osoby nieusatysfakcjonowane z treści, które pojawiają się regularnie na ich tablicy.

 

Równie istotne jest dopasowanie sposobu, w jaki pisane będą posty, do preferencji określonej grupy odbiorczej. Treść napisana językiem trudnym w odbiorze będzie sprawiała problemy użytkownikom, a posty, w których przekaz będzie prostolinijny, mogą zostać określone mianem infantylnych.

 

  1. Krótko o komunikacji z Klientem

Współcześnie każdy ceni sobie swój czas pożytkowany na różnego rodzaju aktywności, dlatego warto więc brać pod uwagę niecierpliwość naszego Klienta. Wszelka komunikacja przeprowadzana za pomocą fanpage’a na Facebooku, odpowiedzi na komentarze, powiadomienia czy wiadomości, powinna przebiegać sprawnie i jak najszybciej. Ponadto istotne jest indywidualne podejście do Klienta oraz empatyczność całego przekazu.

Przydatne będzie zainstalowanie bota, odpowiadającego na podstawowe pytania powiązane z Twoim biznesem. Dzięki temu, klient będzie mógł otrzymać istotną dla niego odpowiedź w krótkim czasie.

 

 

 

  1. Co publikować?

 

Wiesz już, że należy publikować posty bezpośrednio związane z obszarem zainteresowań Twojej marki. Co dalej?

Zacznij od zrobienia reaserchu, sprawdź, co publikuje konkurencja oraz co podoba się fanom Twojego fanpage’a. Tego drugiego łatwo dokonasz z poziomu panelu sterowania stroną, który oferuje Ci rzetelny wgląd w statystyki polubieni i wyświetleń określonych postów.

Publikuj posty przyciągające uwagę, na zmianę z informacjami branżowymi, które ukażą Twój profil jako specjalistę w Twojej dziedzinie: profesjonalne infografiki, ciekawe wpisy z firmowego bloga, filmiki instruktażowe wraz z ciekawym komentarzem eksperta i inspirujące zdjęcia będą strzałem w dziesiątkę.

 

  1. Magia inspirującej grafiki

 

Grafiki powinny przykuwać uwagę fanów i przekierowywać ją na copy zawarte w treści posta. W trosce o komfort oglądających udostępniane przez nas materiały należy zadbać o ich jakość, która nie powinna powodować estetycznego dyskomfortu. Oto kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym wyszukiwanie grafik będzie łatwiejsze:

à wybieraj grafiki o wysokiej rozdzielczości, których jakość nie ulegnie znaczącemu pogorszeniu się po publikacji na Facebooku

à wykorzystuj bazy darmowych grafik oraz programy graficzne,

à inspiruj się trendami z sieci oraz pomysłami influencerów i blogerów,

à pamiętaj o prawie autorskim i dokładnie sprawdzaj, skąd pochodzą zdjęcia, które wybierasz.

 

  1. Jak często publikować?

 

Do publikowania postów należy podejść w sposób wyważony i odpowiedzialny. Zbyt częste dodawanie contentu na fanpage’u może przypominać spam zniechęcający użytkowników do śledzenia strony. Optymalną ilością są 2-3 posty w tygodniu, pogrupowane i publikowane według określonego harmonogramu tematycznego.

Facebook proponuje również niezwykle wygodną opcję planowania dodawanych treści, które zostaną dodane na Fanpage automatycznie wraz z nastaniem ustawionego przez nas czasu.

 

  1. W jaki sposób angażować społeczność?

 

 

Zaangażowana i wierna społeczność skupiona wokół marki to podstawa sukcesu biznesowego. Dotyczy to również mediów społecznościowych, których zadaniem jest pielęgnowanie wizerunku firmy i budowanie zaufania względem firmy. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby, dzięki którym fanpage Twojego przedsiębiorstwa będzie lśnił w sieci

  • angażujące konkursy, podczas których wymagane będzie udostępnienie postu konkursowego lub oznaczenie znajomych,
  • interesujące ikonografiki, inspirujące cytaty i kreatywne życzenia, koniecznie powiązane z obszarem działalności Twojej firmy,
  • budujące zaufanie livestreamy, w czasie trwania których można informować fanów o większych przedsięwzięciach organizowanych przez firmę oraz zadawać pytania prowadzącemu transmisję,
  • aktywizujące fanów pytania zadawane zarówno w postach, jak i w odpowiedziach na konkretne komentarze obserwujących. Followersi lubią gdy kieruje się uwagę bezpośrednio na nich,
  • zachęcające do odpowiedzi udostępnienia materiałów z innych stron oraz wchodzenie w dialog z ich redaktorami przez wzajemne oznaczanie się.

Skuteczne prowadzenie fanpage’a wymaga wiele czasu i zaangażowania oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Należy jednak zaznaczyć, że warto zainwestować swój czas oraz nakłady finansowe w tę ścieżkę marketingową. Bowiem media społecznościowe umożliwiają łatwy sposób zwiększenia zasięgów marki oraz pozyskania jej nowych fanów. Jeżeli chcesz, aby prowadzeniem facebooka Twojej firmy zajęli się profesjonaliści, skontaktuj się z agencją social media.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?