20
Wrzesień2018

Który portal społecznościowy najlepiej wybrać do promocji swojej firmy?

Portale społecznościowe w Polsce ciągle doskonalą i rozwijają swoje funkcje, aby przyciągnąć nowych użytkowników. Dotyczy to osób prywatnych, jak i firm, które chcą zostać zauważone w sieci i promować swoje...
Portale społecznościowe w Polsce ciągle doskonalą i rozwijają swoje funkcje, aby przyciągnąć nowych użytkowników. Dotyczy to osób prywatnych, jak i firm, które chcą zostać zauważone w sieci i promować swoje produkty online. Co więcej, wiele marek decyduje się dzięki nim na prowadzenie intensywnego, rozbudowanego dialogu z potencjalnymi klientami. Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie, który z portali social media będzie najlepszym wyborem dla Twojej firmy lub marki, zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu.   FACEBOOK   Facebook cały czas znajduje się w czołówce portali społecznościowych. Pozwala on na dotarcie zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów marki/firmy. Ponadto płatne reklamy Facebook Ads, dają możliwość kreacji dedykowanych kampanii reklamowych o wysokiej skuteczności, przy stosunkowo niskich nakładach finansowych. Daje on również możliwość łatwego nawiązywania komunikacji z fanami marki, angażując ich do podjęcia określonych przez Twoją firmę działań. Dlaczego warto? Facebook pozwala na:
  • zwiększenie ruchu w witrynie firmy
  • wzrost sprzedaży Twoich produktów/ usług
  • dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów
  • wzrost popularności i rozpoznawalności Twojej marki online
  • budowanie intensywnego dialogu z klientem
  • dotarcie do silnie sprecyzowanej grupy docelowej
  • budowania wizerunku nowoczesnej firmy
  INSTAGRAM Instagram obok Facebooka, jest jednym z największych portali społecznościowych, wspierających promocję firm i marek online. Każdego miesiąca korzysta z niego 500 milionów użytkowników na całym świecie, zostawiając każdego dnia przeszło 4 miliardy serduszek pod wybranymi zdjęciami. Jest to prosta w obsłudze aplikacja, bazująca na postowaniu dużej ilości estetycznych zdjęć, które służyć mają za energetyzującą dawkę motywacji i inspiracji. Ponadto jest on doskonałą integracją dla Facebooka. Natomiast używane na Instagramie hasztagi, dodatkowo zwiększają zasięgi zdjęć, wyświetlając je szerokiej publiczności. Dlaczego warto? Instagram umożliwi Twojej marce:
  • zwiększenie popularności marki online
  • integrację konta reklamowego z Facebookiem
  • atrakcyjną formę reklamy w kontakcie z młodszymi użytkownikami
  • kreowanie oryginalnego wizerunku firmy
  • wzmocnienie więzi z istniejącą już bazą klientów
  • dodawanie inspirujących zdjęć oraz ich darmowa obróbka za pomocą wbudowanych filtrów
  • dotarcie do nowych użytkowników za pomocą spersonalizowanych hasztagów
  PINTEREST Profile na Pintereście można porównać do wielkich albumów, których główną zawartością są różnego rodzaju materiały wizualne: zdjęcia, rysunki, obrazki i kolorowe grafiki. Niewątpliwym plusem jest możliwość kontroli nad dodawanymi materiałami, dzięki odpowiedniej segregacji i możliwości przypięcia poszczególnych elementów do stworzonych wcześniej tablic. Do każdego z zamieszczonych tzw. „Pinów” można dodać opis, który umożliwi potencjalnemu klientowi zapoznanie się z produktem. Ponadto zaznaczyć należy, że to właśnie Pinterest, spośród wszystkich portali społecznościowych, skłania największą ilość użytkowników do podjęcia decyzji o zakupie produktów online. Dlaczego warto? Pinterest umożliwia:
  • pozyskanie zupełnie nowego grona odbiorców
  • zwiększenie sprzedaży produktu
  • proste sposoby na dzielenie się materiałami wizualnymi online
  • dodawanie inspirującego contentu, który zwiększy popularność marki
  • łatwą kontrolę nad dodanymi przez nas materiałami w postaci tablic tematycznych
  • nawiązanie kontaktu z odbiorcami na rynku międzynarodowym
  • wzmocnienie kampanii reklamowej o pozycjonowanie grafik twojej firmy
  SNAPCHAT Liczba użytkowników Snapchata stale wzrasta, sięgając obecnie już 100 milionów użytkowników na całym świecie. Każdego dnia filmy na Snapchacie wyświetlane są przez ponad 5 milionów użytkowników, którzy chętnie odpowiadają sobie nawzajem kolejnymi filmami. Osoby używające Snapchata angażują się w relacje z obserwowanymi markami i biorą aktywny udział w prowadzonych przez nie kampaniach. Należy również zwrócić uwagę na rosnącą popularność treści ulotnych, które wzbudzają większe zaufanie wśród śledzących profil odbiorców. Dlaczego warto? Snapchat pozwala:
  • zgromadzić w jednym miejscu fanów marki
  • budować trwałą relację z użytkownikami aplikacji
  • dodawać filmy i zdjęcia promujące działalność marki/firmy
  • zwiększyć zaangażowanie fanów
  • utworzyć atrakcyjny kanał reklamowy skierowany do młodszych klientów marki
  • ukazać nowoczesność Twojej firmy
  YOUTUBE Dobrym kierunkiem rozwoju kampanii reklamowej jest wybranie portalu YouTube, który jest jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek wideo w Polsce. Użytkownicy YouTube codziennie dodają filmy o szerokiej tematyce zarówno poradnikowej jak i rozrywkowej. Prowadzony w odpowiedni sposób kanał na YouTube umożliwia budowanie silnych relacji w fanami marki oraz pozyskiwanie potencjalnych okazji do współpracy z liczącymi się influencerami. Sięgnięcie po reklamę wideo pozwala na rozwój firmy pod zupełnie nowym kątem, który odkrywa przed marką nowe możliwości. Dlaczego warto? YouTube umożliwia:
  • dotarcie do ogromnej liczby użytkowników podczas ich wolnego czasu
  • nawiązanie współpracy z wpływowymi influencerami
  • dialog z fanami prowadzony przez komentarze
  • tworzenie wielu kanałów dla Twojej kampanii promocyjnej
  • ukazanie marki jako nowoczesnej i nieszablonowej
  • pomoc w pozycjonowaniu Twojej strony
  • tworzenie taniej reklamy video
      Każdy z wymienionych w powyższym artykule portali, charakteryzuje się odmiennymi sposobami prowadzenia dialogu z klientem. Dlatego warto zapoznać się z funkcjami, które oferuje każdy z nich, a następnie obrać odpowiednią strategię marketingową. Wykorzystanie portali społecznościowych najlepiej pasujących do profilu Twojej marki pozwoli zwiększyć realne korzyści i przynieść widoczne zyski.