24
Październik2018

6 faktów o Pintereście, które mają wpływ na Twoje działania marketingowe online

Pinterest jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się portalem społecznościowym, którego głównym założeniem jest dzielenie się inspiracjami oraz materiałami wizualnymi. Podczas przeglądania tablic, wielu użytkowników natrafia na produkty, które następnie decyduje się...
Pinterest jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się portalem społecznościowym, którego głównym założeniem jest dzielenie się inspiracjami oraz materiałami wizualnymi. Podczas przeglądania tablic, wielu użytkowników natrafia na produkty, które następnie decyduje się zakupić. Nic więc dziwnego, że wiele firm chętnie wykorzystuje Pinteresta jako jeden z kanałów promocji swoich towarów. Ponadto Pinterest jest dobrym wyborem dla firm, które chcą otworzyć się na rynek międzynarodowy ze względu na ogromną popularność serwisu za granicą. W poniższym artykule przedstawimy fakty, które pokazują, że posiadanie i prowadzenie konta na Pintereście, jest doskonałym wyborem dla marek i firm, które chcą się reklamować online. 1. Dynamiczny rozwój platformy pozwala na pozyskanie nowego grona odbiorców Konta użytkowników Pinteresta można porównać do wielkich albumów, których główną zawartość stanowią inspirujące materiały wizualne. Dzięki odpowiedniej segregacji i możliwości przypięcia poszczególnych elementów do utworzonych wcześniej tablic tematycznych, użytkownicy mają pełną kontrolę nad dodawanym materiałem. Intuicyjna obsługa portalu niewątpliwie sprawia, że ruch na Pintereście jest imponujący, a ilość dodanych pinów przekracza już ponad 50 miliardów. Każdego dnia, przeszlo 2 miliony użytkowników zapisuje na swoich tablicach wybrane piny, udostępniając je swoim followersom. Pinterest pozwala więc dotrzeć do zupełnie nowego grona odbiorców, szczególnie jeżeli Twoja firma stawia na rynek międzynarodowy.   2. Popularność inspirujących grafik Sztuka, inspirujące wnętrza, estetyczne obrazki oraz wykonywane przez użytkowników rękodzieła, to jedne z ulubionych pinów użytkowników portalu. Każdy pin w opisie grafiki, zwykle posiada link odsyłający do oficjalnej strony firmy. Ten sposób oznaczania swoich zewnętrznych witryn, bardzo dobrze wpływa na promocję produktów. Należy zwrócić również uwagę na popularność grafik z instrukcjami typu „zrób to sam”. Są to specjalne, graficzne tutoriale, które prowadza odbiorce krok po kroku, jak stworzyć niemal od zera daną rzecz. Pinterest pozwala w prosty i atrakcyjny sposób dzielić się materiałami przedstawiającymi produkty Twojej firmy, zwiększając szanse na ich sprzedaż. Powoduje to, że jest on doskonałym narzędziem handlowym dla firm, które mają w swojej ofercie atrakcyjny wizualnie towar. 3. Użytkownicy portalu Pinterest lubią przeglądać... i kupować Pinterest pełni nie tylko rolę albumu pełnego inspirujących grafik, ale również katalogu wielkiego sklepu internetowego. Aż 93% aktywnych użytkowników twierdzi, że używa portalu do oglądania produktów przestawianych w przeróżnych, realistycznych aranżacjach oraz planowania zakupów. Dlatego też nie ma co się dziwić, że gdy komuś spodoba się prezentowana inspiracja, chce w konsekwencji zostac jej szczęsliwym posiadaczem. Warto więc od razu przekierować Pinnera do strony www, na której będzie mógł dokonać transakcji. Dlatego Pinterest posiada możliośc podlinkowywyania każdego, dodanego zdjęcia lub grafiki. Powyzszy zabieg, to również łatwy sposób generowania ruchu na naszej witrynie. 4. Pozycjonowanie materiałów graficznych Warto zapamiętać, że dodawanie inspirujących grafik na Pintereście, wiąże się również z ich korzystnym pozycjonowaniem w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu, należąca do Ciebie marka może zostać szybciej zauważona przez osoby, które są zainteresowane zakupem produktów pochodzących z podobnego zakresu działalności. W sposób znaczący ułatwia to możliwość: - dodawania słów kluczowych, które ułatwiają tematyczne przeszukiwanie materiałów, - załączenia opisu do pubilkowanych na Pintereście zdjęć i grafik. Każdy z nich składać się może z maksymalnie 500 znaków. 5. Aktywni użytkownicy Użytkownicy Pinteresta, nie są jedynie cichymi obserwatorami śledzącymi najnowsze trendy, które pojawiają się na tablicach członków społeczności. Chętnie i czynnie wchodzą w interakcje z innymi osobami na wiele sposobów: - komentujac dodane przez innych materiały wizualne - udostępniając grafiki i zdjęcia na własnych tablicach, przepinając je, - dzieląc się interesujacymi znaleziskami ze znajomymi na innych portalach (Pinterest posiada opcje udostępniania pinów na: Facebooku, Twitterze, Messengerze i Whats’uppie). - obserwując na stałe ulubionych Pinnersów. Wyżej wymienione aktywności, pozwalają budować pewnego rodzaju relacje oparte na zaufaniu i poczuciu wspólnoty pomiędzy użytkownikami, a dana marką.   6. Ogromny potencjał marketingu wirusowego O każdym zdjęciu, które zostanie przez nas udostępnione lub przepięte z innych tablic, zostaną poinformowani nasi znajomi. Istnieje duża możliwość, że część społeczności również doda je do swoich kolekcji, tym samym przekazując dalej i zwiększając jej zasięgi. Wirusowy potencjał przekazywania informacji graficznych, jest zatem naprawdę imponujący i warto wykorzystać go w celach reklamowych firmy.   Prowadzenie kreatywnej kampanii marketingowej na Pintereście, jest świetną okazją na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców. Ponadto, sprawdzi się ona również jako uzupełnienie strategii reklamowej, w oparciu o inspirujące grafiki, zdjęcia i poradniki typu zrób to sam. Dlatego nie zwlekaj i obierz swoją indywidualną ścieżkę nowatorskiej promocji, zanim ubiegnie Cię konkurencja!