15
Listopad2018

Co to jest Piksel Facebook i jakie daje korzyści?

W ciągu ostatnich lat, świat reklamy przeszedł prawdziwą rewolucję. Ze względu na dynamiczny rozwój technologii, powoli odchodzi się od standardowych, przestarzałych metod promowania produktów takich jak reklamy w gazetach. Alternatywnym...
W ciągu ostatnich lat, świat reklamy przeszedł prawdziwą rewolucję. Ze względu na dynamiczny rozwój technologii, powoli odchodzi się od standardowych, przestarzałych metod promowania produktów takich jak reklamy w gazetach. Alternatywnym rozwiązaniem stały się np. reklamy na Facebooku, które dopasowują się do potrzeb stale zmieniającego się, dynamicznego społeczeństwa. Aktualnie najmodniejszą, a zarazem najskuteczniejszą metodą, jest personalizacja reklamy czyli dopasowanie produktu oraz ceny do indywidualnych potrzeb klienta. Właśnie taką możliwość daje nam piksel Facebooka, którego działanie zostało opisane poniżej.

  Parę słów wstępu, czyli czym w ogóle jest Piksel konwersji Facebook?
Piksel facebooka to nic innego jak fragment kodu Java Script, który umieszczamy na naszej stronie WWW. Pixel został zaprojektowany dla tych użytkowników, którzy chcą połączyć użytkowanie portalu Facebook z reklamą swoich produktów na zewnętrznej witrynie. Funkcji piksela Facebooka jest wiele, ale w skrócie możemy je opisać jako tworzenie grup odbiorców, monitorowanie konwersji czy optymalizowanie reklam.
Celem piksela jest zbieranie danych, które następnie możemy wykorzystać w naszej kampanii reklamowej na Facebooku na podstawie monitorowania działań (odwiedzin) na witrynie WWW, a także bazując na zebranych informacji dowiedzieć się np. dlaczego potencjalny klient porzucił swój koszyk w naszym sklepie internetowym, czy ktoś zrobił zakupy w innym sklepie, czy zapomniał o dokonaniu płatności.

  Co nam daje piksel Facebooka?
Niewątpliwie największym plusem nowego piksela facebooka jest jego uniwersalność. Dzięki niemu nie musimy tworzyć wielu pikseli, które posiadają określone funkcję. Za jego pomocą możemy:
● Tworzyć grupy odbiorców – piksel wyszukuje podobne grupy odbiorców do tych, którzy dokonali już zakupów w Twoim sklepie
● Monitorować nie tylko działania, ale także z jakiego urządzenia korzystają potencjalni klienci
● Monitorować jakie aktywności wykonują użytkownicy na naszej stronie (dodatnie produktu do listy życzeń, koszyka)
● Sprawdzić ile czasu dany użytkownik spędza na naszej witrynie
● Sprawdzić jakie inne witryny WWW odwiedza interesujący nas użytkownik
● Monitorować obręb zainteresowań użytkownika np. kolejności dodawania produktów do koszyka, sprawdzenie, które produkty są ze sobą powiązane
● Dostosować format pliku reklamy do urządzenia użytkownika
● Zbierać dane o użytkownikach

  Konwersje niestandardowe
Niewątpliwie jedną z zalet piksela Facebooka jest to, że dzięki niemu możemy tworzyć konwersje niestandardowe, które służą do obserwowania interesującego nas zdarzenia na witrynie. Dzięki temu możemy dokonać optymalizacji pod wpływem konwersji, która pomoże nam w osiągnięciu danego celu np. zwiększenia sprzedaży czy ilości rejestracji, poprzez zachęcenie użytkowników z danej grupy docelowej.

  Remarketing
Remarketing stosuje się w celu dotarcia do potencjalnych klientów, co implikuje zwiększenie sprzedaży i świadomości marki. Piksel umożliwia nam przede wszystkim tworzenie precyzyjnych reklam, dzięki wyświetlaniu materiałów promocyjnych dotyczących produktów, które potencjalnie mogą zainteresować tych użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą witrynę. Może to być np. artykuł czy usługa, którą użytkownik dodał do swojej listy życzeń. Ponadto, gdy nasz potencjalny klient, opuścił już naszą witrynę, dzięki pikselowi możemy nadal wyświetlać daną reklamę, gdy korzysta on ze swoich kanałów społecznościowych.   Lookalike Dzięki swojej bazie danych, Facebook po zainstalowania piksela, umożliwia tworzenie danych grup odbiorców o podobnych zainteresowaniach do osób, które już odwiedziły Twoją witrynę WWW lub dokonały już zakupu, rejestracji lub innej akcji w naszej witrynie. Dzięki takiej analizie możliwe będzie dotarcie do naszego klienta idealnego, poprzez dostosowanie reklam do danej grupy, których celem jest nie tylko pomoc w wyborze odpowiedniego produktu w chwili obecnej, ale także zachęcenie potencjalnego klienta do dokonania transakcji w przyszłości.   Skąd wziąć piksel Facebooka Jeśli uważasz, że zainstalowanie piksela jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem, zapewne zastanawiasz się jak to zrobić. Grzebanie w kodzie strony internetowej wydaje się być ciężkim zadaniem, jednakże utworzenie i dodanie piksela do witryny jest naprawdę proste. Poniżej znajdziesz mini przewodnik jak należy postępować, aby zainstalować piksel. 1. Otwórz Menedżera Reklam 2. Włącz menu, a następnie kartę “Piksel” 3. Wciśnij przycisk “utwórz Piksel” i postępuj zgodnie z instrukcją 4. Następnym krokiem jest skopiowanie utworzonego piksela i umieszczenie fragmentu kodu umieszczenie na witrynie WWW (pomiędzy fragmentem <head> a </head>).Jest to konieczne działanie, tylko wtedy będzie on działać prawidłowo. W dzisiejszych czasach, stworzenie idealnej kampanii promocyjnej, wydaje się być nie lada wyzwaniem. Coraz częściej szukamy alternatyw dla tradycyjnych form przekazów reklamowych. Na szczęście media społecznościowe wychodzą naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i konsumentów, i starają się stworzyć idealny produkt marketingowy, który pomoże tym pierwszym sprzedać produkt. Jednakże wspólnym mianownikiem zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorców, będzie to, że reklamy są spersonalizowane, co pozwala obydwu grupom zaoszczędzić tak cenny w XXI wieku czas. Z tej więc perspektywy, zaprezentowany powyżej mechanizm jakim jest piksel Facebooka, będzie idealnym rozwiązaniem, który pozwoli nam na stworzenie perfekcyjnej, niezwykle precyzyjnej i zarazem bardzo skutecznej reklamy.