05
Grudzień2018

Jak sprzedawać za pomocą Instagrama?

Mogłoby się wydawać, że media społecznościowe spełniają przede wszystkim funkcję komunikatywną między użytkownikami, jednak nic bardziej mylnego! Facebook, Instagram czy Pinterest to tylko kilka przykładów serwisów social media, które świetnie...
Mogłoby się wydawać, że media społecznościowe spełniają przede wszystkim funkcję komunikatywną między użytkownikami, jednak nic bardziej mylnego! Facebook, Instagram czy Pinterest to tylko kilka przykładów serwisów social media, które świetnie sprawdzają się w biznesie, a co za tym idzie w e-commerce. E-commerce to nic innego jak handel elektroniczny. Dotychczas, podstawowym narzędziem wykorzystywanym w sprzedaży internetowej były bezpośrednie strony online producentów. Natomiast w obecnym czasie handel rozgrywa się również w mediach społecznościowych, co znacznie ułatwia użytkownikom zakupy. Co więcej, ma to silny związek z marketingiem internetowym prowadzonym w social media. W dzisiejszym artykule skupimy się głównie na Instagramie i jego funkcji sprzedażowej.   Co robić, aby wybić się bez płatnych reklam?   Instagram stał się idealnym miejscem do transakcji, ze względu na niezwykłą prostotę w obsłudze jaką oferuje użytkownikom. Pomimo bardzo przejrzystej formy, portal proponuje również szereg przydatnych funkcji, które można wykorzystać w działaniach marketingowych. Jednym z nich jest InstaStories, gdzie można dodawać odnośniki, przekierowujące do strony internetowej. Takie rozwiązanie znacznie skraca czas decyzji o zakupie danego przedmiotu. Podobna sytuacja jest z klikalnym linkiem w bio, który ułatwia użytkownikom poruszanie się po stronach i produktach producenta. Warto również zwrócić uwagę na treści pokazywane w Stories. Najchętniej oglądane są autentyczne materiały, krótkie wideo z życia biura – dzięki temu łatwiej zdobyć zaufanie obserwatorów. Dobrze jest też wykorzystywać inne narzędzia, które podsyła nam Instagram takie jak naklejki, filtry, znaczniki – wszystko po to, aby stworzyć jak najbardziej kreatywny post.   Systematyczność oraz interakcja z użytkownikami jest kluczem do sukcesu każdej marki w Instagramie. Należy reagować, komentować, tagować, odwiedzać ich profile – dzięki czemu tworzymy i skupiamy wokół siebie własną społeczność. Warto również angażować obserwatorów do komunikacji, w tym celu można użyć funkcji Ankieta w Stories. Popularność najłatwiej uzyskać poprzez konsekwentne wrzucanie postów w serwisie. Należy zaplanować wrzucany content, a przede wszystkim styl i edycję zdjęć oraz hashtagi, dzięki którym użytkownicy wyszukują markę. Najlepiej jest, gdy marka posiada cechę charakterystyczną, która jest ściśle z nią utożsamiana.   Kolejnym bardzo dobrym zabiegiem sprzedażowo-marketingowym jest wyróżnianie społeczności instagramowej, tworząc dla nich określone promocje, które dostępne będą wyłącznie dla obserwatorów marki.     Na czym polega influencer marketing?   W ostatnich latach, niezwykle popularny stał się influencer marketing, który również wspomaga prowadzenie marketingu internetowego. Słowo influencer w dosłownym tłumaczeniu oznacza osobę wpływową, mającą duże zasięgi w określonym gronie. Zatem nawiązywanie współpracy z influencerami jest korzystne dla producentów, zwłaszcza w celu zdobywania kolejnych odbiorców. Taka współpraca może być długofalowa i niezwykle owocna. Influencer, może stać się ambasadorem marki, gdzie na swoim profilu aktywnie promuje produkt firmy przez określony czas. Zaufanie jego odbiorców, zazwyczaj przekłada się na zaufanie wobec producenta oraz jego produktów, co wyraźnie powinno zwiększyć zyski firmy, oferującej reklamowany produkt. Krótki poradnik instruktażowy:   ➡️ przemyślany content - spójna treść przyciąga uwagę odbiorców i sprawia, że są zaangażowani i aktywni. Nie bój się przemycać do postów informacji stricte sprzedażowo-marketingowych, takie też są pożądane,   ➡️ dobre zdjęcia - pierwsze 9 zdjęć, widocznych zaraz po kliknięciu w instagramowy profil, to pierwsze wrażenie obserwatora. Warto zaplanować swoją tablicę, dbać o spójną edycję zdjęć, kolorystykę i ich jakość. Wielu twórców nie bez powodu inwestuje w profesjonalny sprzęt, bo im lepsza jakość, tym więcej stałych odbiorców,   ➡️ odpowiednie hashtagi - warto zaplanować kilka stałych zestawów hashtagów, pasujących do danego tematu. Hashtagi dopełniają content profilu, który dzięki temu staje się łatwiejszy do odnalezienia. Odpowiednie hashtagi, mogą w znaczny sposób zwiększyć zasięgi.   ➡️ influencer marketing - nic prostszego (i opłacalnego!), niż korzystać z usług tych osób, które mają już w swoich zasięgach wielu obserwatorów. Taka reklama to obecnie chleb powszedni Instagrama… Zatem warto zainwestować, aby zwróciło się ze zdwojoną siłą!   ➡️ angażowanie społeczności - sprytne działania marketingowe, np. zorganizowanie konkursu polegającego na udostępnianiu w swoich profilach lub Stories zdjęć z naszymi produktami lub oznaczanie znajomych w postach. Wynik? Dodatkowa, darmowa reklama i zwiększenie zasięgów. Same profity, prawda?   Prowadzenie dobrego marketingu internetowego jest procesem pracochłonnym, jednak zdecydowanie działa na plus dla marki. Warto zastanowić się nad podjęciem współpracy ze specjalistami w tej dziedzinie. Agencje social media kompleksowo prowadzą media społecznościowe firmy, które skupiają się na osiągnięciu wyznaczonego przez producenta celu np. sprzedażowego. Wykazują one realne zyski dla przedsiębiorstw, przez co producenci coraz częściej decydują się na utworzenie profili biznesowych w portalach społecznościowych oraz współpracę ze specjalistami.