Istnieją różne rodzaje promocji w internecie, które mają na celu zwrócenie zainteresowania odbiorców, czy też wybić markę wśród konkurencji. Jedną z form marketingu internetowego jest real time marketing, który jest skuteczny i niezwykle efektywny. Jednak taka kampania musi zostać przeprowadzona w odpowiedni sposób.

Czym jest RTM?
Najprościej rzecz biorąc, real time marketing to jedna ze strategii marketingowych, w której dzięki nieskomplikowanemu i skutecznemu przekazowi (np. poprzez prostą grafikę i krótki, wpadający w pamięć tekst) można w łatwy sposób przebić się do większej ilości potencjalnych odbiorców promowanej działalności.
Przy tego rodzaju strategii należy kłaść szczególny nacisk na szybkość i czas publikowanych treści. Świetnym przykładem marketingu czasu rzeczywistego są wszelkiego rodzaju reklamy, posty okolicznościowe, np. z okazji Dnia Ojca lub pierwszego dnia lata, a także ważnych wydarzeń z popkultury, które elektryzują opinię publiczną i popularne memy.
Kreatywne podejście do modnych tematów i wstrzelenie się w aktualnie głośne internetowe sprawy stanowią samo sedno udanej kampanii real time marketingowej.

Dlaczego warto go robić?
Jego główną zaletą jest przede wszystkim brak poniesionych kosztów. Wykonanie tematycznej grafiki i napisanie kilku zdań, które wstrzelą się w sam środek gustu klientów, nie powinno stanowić żadnego problemu dla doświadczonej agencji marketingowej lub właściciela działalności. Należy pamiętać o dostosowaniu stylu komunikacji do grupy docelowej oraz do miejsca publikacji.
Przy niewielkim nakładzie pracy można otrzymać znacznie więcej:
- Wyróżnisz się na tle konkurencji,
- Zdobędziesz większe zasięgi,
- Pokażesz, że jesteś na bieżąco,
- Poprzez zastosowanie humorystycznych treści zmniejszysz dystans pomiędzy odbiorcami a marką.
Przykłady ciekawych RTM-ów
1. IKEA na Dzień Matki
Ten szwedzki producent mebli jest znany w branży marketingowej jako przykład do naśladowania w kwestii prowadzenia udanych kampanii reklamowych. Nie inaczej jest też w przypadku RMT-ów. IKEA co roku zaskakuje swoich odbiorców kreatywnymi treściami na najróżniejsze okazje.

- x-kom – na rondzie prosto
Pamiętacie jeszcze sytuację z 2020 roku, kiedy to samochód marki Suzuki przejechał prosto przez rondo, wzbijając się w powietrze przy pełnej prędkości? Polska sieć sklepów z elektroniką postanowiła wykorzystać fakt, iż ta akcja stała się viralem w sieci i na jej popularności postanowiła poprawić swoje zasięgi.

- Castorama – gole Roberta Lewandowskiego
Piłka nożna to nasz sport narodowy, a jeśli Robert Lewandowski odnosi taki sukces, to żal byłoby nie wykorzystać takiego potencjału marketingowego. Oto przykład, jak w niezwykle kreatywny sposób Castorama połączyła ze sobą wyczyn najlepszego polskiego strzelca, z produktem dostępnym w ich asortymencie.

- Dunkin’ Donuts
Jest kolejnym przykładem błyskotliwego połączenia ciekawostki krążącej po internecie, tym razem z amerykańskim fast foodem. Dwa różne warianty ciastka, które przypominają obie wersje kolorystyczne sukienki, o której swego czasu mówiło się wyjątkowo dużo.

Jak więc widzicie Real time marketing to niezwykle proste, ale i skuteczne narzędzie do promocji marki. Kreatywny marketingowiec albo właściciel biznesu, może przy niewielkim nakładzie kosztów znacznie powiększyć swoje zasięgi. Wystarczy do tego jeden przemyślany post, który wstrzeli się w internetowe trendy.