Który cel reklamowy wybrać?  Rodzaje kampanii na Facebooku i Instagramie 

Czy zastanawiałeś się z jakich reklam możesz skorzystać, aby wypromować swoją markę w social mediach? Firma Meta, czyli w dużej mierze Facebook i Instagram pozwala na kilka typów treści sponsorowanych. Są to reklamy takie, jak ukierunkowane na polubienia profili, zasięg, remarketing, konwersję, przekierowanie, połączenia, promocję postów, kampanie pozyskujące kontakty z formularza. Obecnie można je kierować do wybranej grupy osób o konkretnych danych demograficznych bądź zainteresowaniach.

Czy zastanawiałeś się z jakich reklam możesz skorzystać, aby wypromować swoją markę w social mediach? Firma Meta, czyli w dużej mierze Facebook i Instagram pozwala na kilka typów treści sponsorowanych. Są to reklamy takie, jak ukierunkowane na polubienia profili, zasięg, remarketing, konwersję, przekierowanie, połączenia, promocję postów, kampanie pozyskujące kontakty z formularza. Obecnie można je kierować do wybranej grupy osób o konkretnych danych demograficznych bądź zainteresowaniach.  

Reklamy na polubienia strony i pozyskanie nowych obserwujących 

Skupiają się na tym, aby zainteresować osobę, której się wyświetlą. Użytkownik widzi, że profil jest ciekawy, więc chce zostać na nim dłużej i obserwować kolejne publikowane treści. Dzięki temu można pozyskać dużo nowych obserwatorów i fanów marki.  

Społeczność ta będzie dość zaangażowana, ponieważ podobają jej się udostępniany content – jest to wartościowa obserwacja/polubienie. 😊  

Warto w ten sposób wspomagać nowe profile, które dopiero rozpoczynają swoje działania w social mediach. To dobry sposób na poinformowanie o istnieniu marki.  

Reklamy na zasięg 

Ten typ promocji skupia się na rozpropagowaniu marki wśród nowych osób. Kampania ma zrobić szum wokół profili i zainteresować publiczność. To również dobry typ reklamy dla nowych, jeszcze mało znanych marek. 

Promocja postów  

To reklama tak naprawdę dla każdego! Wybierasz konkretny post, który został przez Ciebie opublikowany, odpowiednio ustawiasz i pokazuje się on większej liczbie osób, niż to zazwyczaj bywa. Są one skłonne do zostawienia reakcji, komentarza, udostępnienia posta lub zapisania go. 

Reklamy na przekierowanie

Reklamy tego typu kierują użytkownika najczęściej na konkretną stronę www. Jeśli chcesz wskazać produkt, szczególną usługę bądź pakiet czy blog – wybierz ten typ promowanych treści.  

Reklamy na konwersję 

Ten typ promowanych treści jest najbardziej sprzedażowy ze wszystkich. Najczęściej odsyłają one do sklepu internetowego, gdzie można od razu dokonać zakupu danej rzeczy, którą się zobaczyło w reklamie. Ma to bezpośrednie przełożenie na zysk finansowy. To dobry rodzaj kampanii reklamowych dla sklepów internetowych.  

Reklamy na remarketing  

Ta reklama skupia się na osobach, które miały już kontakt z marką. Ma nakłonić użytkownika do powrotu do niej, zainteresować go ponownie, aby sprawdził ofertę jeszcze raz.  

Z tego powodu musi być ona nieco dokładniejsza i czytelniej przedstawiać wszystkie możliwe zalety marki.  

Reklama na połączenia 

Ten typ reklam można ustawić tak, aby osoba zainteresowana ofertą mogła bezpośrednio zadzwonić i umówić wizytę lub pobyt w konkretnym miejscu. Treść musi być konkretna, nieco dłuższa i w pełni przedstawiająca zalety skorzystania z usług reklamodawcy.  

Reklama z formularzem  

Reklama z formularzem to dobry pomysł dla marek, które chcą poszerzyć grono swoich klientów. Osoba zainteresowana konkretną ofertą przedstawioną na konkretnej kampanii reklamowej wypełnia formularz. Wtedy firma może skontaktować się z potencjalnym klientem i omówić z nim szczegóły współpracy. 

W zależności od rodzaju marki i jej celów, odpowiednio ustawiona i stargetowana reklama może przynieść ogromne zyski – zarówno finansowe, jak i wizerunkowe. Z pewnością warto używać promowanych treści niezależnie od rodzaju i wielkości biznesu, który prowadzisz.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?