Najciekawsze przykłady Real time marketingu 

Istnieją różne rodzaje promocji w internecie, które mają na celu zwrócenie zainteresowania odbiorców, czy też wybić markę wśród konkurencji. Jedną z form marketingu internetowego jest real time marketing, który jest skuteczny i niezwykle efektywny. Jednak taka kampania musi zostać przeprowadzona w odpowiedni sposób. 

Istnieją różne rodzaje promocji w internecie, które mają na celu zwrócenie zainteresowania odbiorców, czy też wybić markę wśród konkurencji. Jedną z form marketingu internetowego jest real time marketing, który jest skuteczny i niezwykle efektywny. Jednak taka kampania musi zostać przeprowadzona w odpowiedni sposób. 

Czym jest RTM? 

Najprościej rzecz biorąc, real time marketing to jedna ze strategii marketingowych, w której dzięki nieskomplikowanemu i skutecznemu przekazowi (np. poprzez prostą grafikę i krótki, wpadający w pamięć tekst) można w łatwy sposób przebić się do większej ilości potencjalnych odbiorców promowanej działalności. 

Przy tego rodzaju strategii należy kłaść szczególny nacisk na szybkość i czas publikowanych treści. Świetnym przykładem marketingu czasu rzeczywistego są wszelkiego rodzaju reklamy, posty okolicznościowe, np. z okazji Dnia Ojca lub pierwszego dnia lata, a także ważnych wydarzeń z popkultury, które elektryzują opinię publiczną i popularne memy. 

Kreatywne podejście do modnych tematów i wstrzelenie się w aktualnie głośne internetowe sprawy stanowią samo sedno udanej kampanii real time marketingowej. 

Dlaczego warto go robić? 

Jego główną zaletą jest przede wszystkim brak poniesionych kosztów. Wykonanie tematycznej grafiki i napisanie kilku zdań, które wstrzelą się w sam środek gustu klientów, nie powinno stanowić żadnego problemu dla doświadczonej agencji marketingowej lub właściciela działalności. Należy pamiętać o dostosowaniu stylu komunikacji do grupy docelowej oraz do miejsca publikacji. 

Przy niewielkim nakładzie pracy można otrzymać znacznie więcej: 

  • Wyróżnisz się na tle konkurencji, 
  • Zdobędziesz większe zasięgi, 
  • Pokażesz, że jesteś na bieżąco, 
  • Poprzez zastosowanie humorystycznych treści zmniejszysz dystans pomiędzy odbiorcami a marką.

    Przykłady ciekawych RTM-ów 

    1. IKEA na Dzień Matki 

    Ten szwedzki producent mebli jest znany w branży marketingowej jako przykład do naśladowania w kwestii prowadzenia udanych kampanii reklamowych. Nie inaczej jest też w przypadku RMT-ów. IKEA co roku zaskakuje swoich odbiorców kreatywnymi treściami na najróżniejsze okazje. 

    1. x-kom – na rondzie prosto 

    Pamiętacie jeszcze sytuację z 2020 roku, kiedy to samochód marki Suzuki przejechał prosto przez rondo, wzbijając się w powietrze przy pełnej prędkości? Polska sieć sklepów z elektroniką postanowiła wykorzystać fakt, iż ta akcja stała się viralem w sieci i na jej popularności postanowiła poprawić swoje zasięgi. 

    1. Castorama – gole Roberta Lewandowskiego 

    Piłka nożna to nasz sport narodowy, a jeśli Robert Lewandowski odnosi taki sukces, to żal byłoby nie wykorzystać takiego potencjału marketingowego. Oto przykład, jak w niezwykle kreatywny sposób Castorama połączyła ze sobą wyczyn najlepszego polskiego strzelca, z produktem dostępnym w ich asortymencie. 

    1. Dunkin’ Donuts 

    Jest kolejnym przykładem błyskotliwego połączenia ciekawostki krążącej po internecie, tym razem z amerykańskim fast foodem. Dwa różne warianty ciastka, które przypominają obie wersje kolorystyczne sukienki, o której swego czasu mówiło się wyjątkowo dużo. 

    Jak więc widzicie Real time marketing to niezwykle proste, ale i skuteczne narzędzie do promocji marki. Kreatywny marketingowiec albo właściciel biznesu, może przy niewielkim nakładzie kosztów znacznie powiększyć swoje zasięgi. Wystarczy do tego jeden przemyślany post, który wstrzeli się w internetowe trendy. 

    Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?