Komunikacja dostosowana do marki – na co zwrócić uwagę?

W branży marketingowej jedną z podstawowych rzeczy, przed zabraniem się do przygotowania strategii komunikacji, jest dokładne sprawdzenie wszelkiej działalności Klienta. Dzięki temu możemy właściwie zaplanować działania na jego profilach w mediach społecznościowych. Każdy copywriter powinien najpierw dokładnie poznać podmiot, dla którego będzie przygotowywał treści.

W branży marketingowej jedną z podstawowych rzeczy, przed zabraniem się do przygotowania strategii komunikacji, jest dokładne sprawdzenie wszelkiej działalności Klienta. Dzięki temu możemy właściwie zaplanować działania na jego profilach w mediach społecznościowych. Każdy copywriter powinien najpierw dokładnie poznać podmiot, dla którego będzie przygotowywał treści. 

Jak poznać Klienta? 

Tutaj sprawa wydaje się prosta, choć nie zawsze tak jest. Marki zazwyczaj posiadają profile w najpopularniejszych mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram, Tik Tok lub stronę internetową swojego biznesu. W procesie poznawania Klienta równie istotną sprawą jest próba dowiedzenia się, kto należy do grupy docelowej marki.  

Jeśli copywriter prowadzi fanpage biura rachunkowego, to potencjalnymi śledzącymi będą przede wszystkim ludzie ze świata finansów. Taka wiedza będzie miała kolosalne znaczenie w dalszej części procesu przygotowania skutecznej komunikacji. 

Dobierz styl komunikacji 

Posłużmy się przykładem hipotetycznego biura rachunkowego. Załóżmy, że jego grupą docelową będą mężczyźni w średnim wieku, którzy posiadają własne prężnie działające biznesy i szukają profesjonalnego księgowego, aby zajął się finansami firmy. 

Gdy wchodzą na profil takiego biura, powinni czuć, iż mają do czynienia z ekspertami w swojej dziedzinie. A zatem warto, aby treść postów zawierała specjalistyczne określenia dotyczące księgowości i finansów, a ich tematyka powinna opierać się przede wszystkim na profilu działalności.  

Angażuj obserwujących 

Kluczem do sukcesu biznesu w internecie jest nieprzerwany kontakt z ludźmi, którzy śledzą poczynania marki w mediach społecznościowych. Aby przyciągnąć nowych odbiorców i zatrzymać przy sobie stałych obserwujących publikuj treści nastawione na interakcję. Angażujące InstaStories z różnego rodzaju quizami, ankietami lub posty zawierające różnego rodzaju pytania, zachęcające do dyskusji itd. – to wszystko sprawi, iż odbiorcy marki będą czuli się ważni. 

Interakcja z fanami, odpowiadanie na ich wiadomości, pomoc w razie potrzeby i niepewności to kolejne obowiązkowe pozycje na liście rzeczy, na które powinno się zwrócić uwagę, w trakcie budowania właściwej strategii komunikacji. 

Wykorzystuj nowe technologie i trendy 

W internecie niezwykle ważne jest, aby iść z duchem czasu. Podążanie za trendami w branży mediów społecznościowych pozwala na budowanie reputacji marki, która zna się na rzeczy. Oprócz profili social mediach warto zastanowić się również nad podcastami lub webinarami.  

Tego typu działalność jest ukierunkowana w dużej mierze na dzielenie się specjalistyczną wiedzą z dziedziny, którą zajmuje się marka. Prowadzenie takich form komunikacji wykreuje wizerunek firmy jako eksperta w branży i zapewni dodatkowe zasięgi wśród ludzi żądnych wiedzy na dany temat. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?