Za co uwielbiamy influencerów? 

Fenomen influencerów ciężko przeoczyć, gdyż stanowią sporą część Internetu. Jest to zjawisko stosunkowo nowe, ale szybko nabierające tempa. W mediach społecznościowych ciężko się na nich nie natknąć. Ale kim tak naprawdę są influencerzy i czemu zawdzięczają swój sukces?

Fenomen influencerów ciężko przeoczyć, gdyż stanowią sporą część Internetu. Jest to zjawisko stosunkowo nowe, ale szybko nabierające tempa. W mediach społecznościowych ciężko się na nich nie natknąć. Ale kim tak naprawdę są influencerzy i czemu zawdzięczają swój sukces? 

Kto to jest influencer? 

Influencer to osoba, która dzięki jakimś działaniom w mediach społecznościowych stała się rozpoznawalna. Można zyskać sławę na wiele sposobów – prowadząc kanał dotyczący mody, odżywiania, urody, podróży, ćwiczeń fizycznych i zdrowego stylu życia. Nawet dodając śmieszne filmiki, czy zajmując się transmisjami gier komputerowych. Takie osoby wykorzystują swoją rozpoznawalność do współpracy z różnymi firmami i markami reklamując je na swoich profilach lub stając się ich twarzą. Między innymi, dzięki takim działaniom zarabiają na prowadzeniu portali społecznościowych i swojej rozpoznawalności. Z języka angielskiego influence oznacza wpływ, można więc określić influencerów jako ludzi, którzy mają wpływ, na przykład na myślenie innych. 

Dlaczego zyskał popularność? 

Influencerami przede wszystkim stają się osoby charyzmatyczne, które umieją sprawić, by je zapamiętano. Aby do tego doszło potrzeba ciekawej osobowości albo dobrego kontentu, czyli pomysłu na to, co chce się przekazać ludziom w Internecie. Influencer ma siłę przebicia, dzięki której ludzie chcą go słuchać i poświęcać czas na śledzenie jego profili w mediach społecznościowych. To właśnie osobowość (być może stworzona na potrzeby mediów społecznościowych) i pomysł zapewniają im naszą przychylność. 

Zjawisko patoinfluencera 

Co takiego może być niebezpiecznego w internetowych sławach? To, że czasem siłę przebicia mają osoby, które promują zachowania niewłaściwe. Ludzie znani w internecie o niskiej kulturze osobistej, przedstawiający innym zachowania nieetyczne, niemoralne lub nawet nielegalne, nazywani są patoinfluencerami. Wiek użytkowników social mediów z roku na rok spada. Młode osoby, które są podatne na takie wpływy, mogą mieć przez to zaburzony obraz rzeczywistości i kierować się później niewłaściwymi wzorcami. 

Kilka polskich gwiazd internetu

See Bloggers i Influ Tool przygotowali listę najpopularniejszych influencerów w 2021 roku. Top 10 prezentuje się następująco: 

  1. Robert Lewandowski – osoba, której chyba nie trzeba przedstawiać, polski piłkarz nożny, kapitan polskiej reprezentacji.  
  1. Wersow – Weronika Sowa, zasłynęła dzięki YouTube’owi, jest częścią Ekipy – grupy influencerów i YouTuberów. 
  1. Friz – Karol Wiśniewski, założyciel Ekipy Friza, partner Weroniki Sowy. 
  1. Anna Lewandowska – bizneswoman, coach, trenerka personalna i dietetyczka, żona Roberta Lewandowskiego. 
  1. Martyna Wojciechowska – polska prezenterka telewizyjna, dziennikarka, podróżniczka, pisarka i działaczka społeczna, prowadzi program telewizyjny “Kobieta na krańcu świata”. 
  1. Natsu – Natalia Kaczmarczyk, YouTuberka, była członkini Teamu X – grupy YouTuberów, obecnie zajmuje się własnym projektem Natsu World. 
  1. Tromba – Mateusz Trąbka, artysta muzyczny, członek Ekipy Friza. 
  1. Monika Kociołek – TikTokerka, większą sławę zdobyła dzięki Teamowi X2, walczyła na gali Fame MMA. 
  1. Julia Kostera – YouTuberka, była członkini Teamu X, prowadzi swój sklep beauyou. 
  1. Marcin Dubiel –  YouTuber, uczestnik walk Fame MMA. 

Internetowa sława 

Jak w każdej dziedzinie życia, aby zaistnieć – trzeba mieć sposób. Influencerzy wykorzystują swoje 5 minut. Poświęcają swoje życie prywatne dla bycia rozpoznawalnymi. Wiąże się to z presją ciągłego oceniania i hejtem. Czy warto zostać influencerem? Na to pytanie może odpowiedzieć sobie każdy według własnych przekonań.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?