Memy w social mediach 

Każdy chociaż raz spotkał się z memem w mediach społecznościowych i mimowolnie uśmiechnął się pod nosem, widząc zabawną treść. Czy nie właśnie to chcemy osiągnąć na swoich social mediach – kontaktu z klientem, który chętnie będzie zaglądał do nas po content? 

Każdy chociaż raz spotkał się z memem w mediach społecznościowych i mimowolnie uśmiechnął się pod nosem, widząc zabawną treść. Czy nie właśnie to chcemy osiągnąć na swoich social mediach – kontaktu z klientem, który chętnie będzie zaglądał do nas po content? 

Czy memy będą odpowiednie dla Twojej marki? 

Musimy zaakceptować fakt, że uśmiech jest człowiekowi niezbędny – również dla Twojego obserwatora. Ale czy fun content możemy zastosować w komunikacji każdej marki? Dokładna analiza grupy docelowej i odbiorców będzie niezwykle istotna. Ciężko wyobrazić sobie, aby z założenia poważna instytucja dodawała zabawne wpisy. Zanim zaczniemy produkować memy, musimy dobrze przemyśleć czy lekkie i zabawne treści dopasują się do charakteru naszej marki. Wszak nie każdemu wypada ciągle żartować. 

Humor bywa niebezpieczny 

Wykorzystując memy w komunikacji marketingowej, należy uważać, by nie przegiąć. Tak ważne, jest więc aby poznać swoją grupę docelową. Tego typu treści powinny być sarkastyczne, lekko prześmiewcze, ale nigdy obraźliwe, zawierające wulgaryzmy. Niebezpieczne jest także lawirowanie pomiędzy tematami budzącymi ogromne emocje jak np. sytuacja polityczna. Takie memy w marketingu naszego brandu mogą narobić sporo szkód.  

Odbudowanie pozytywnego wizerunku w dzisiejszych czasach jest bardzo czasochłonne, ponieważ w Internecie nic nie ginie. Pomimo jednorazowych wpadek fun content wpływa na rozpoznawalność – zabawne posty przekładają się na zaangażowanie odbiorców oraz statystyki wyświetleń. Warto pamiętać, że memy w mediach społecznościowych mają określoną żywotność. To, co śmieszyło internautów lata temu, nie będzie już zrozumiałe w obecnej chwili. Stworzenie virala, czyli chętnie udostępnianą treść, to niezwykle trudne wyzwanie, ponieważ Internet jest kapryśną publicznością. 

Niech porwie Cię viral 

Otaczająca rzeczywistość od zawsze była ogromną inspiracją dla artystów. Twórcy fun contentu również powinni z niej czerpać garściami. Niekiedy na pierwszy rzut oka nie jesteśmy w stanie odnieść bieżącej sytuacji do danej branży. Śmieszny obrazek, który staje się viralem to zjawisko najbardziej pożądane przez twórców meme marketingu. Stworzenie virala, czyli chętnie udostępnianą treść, to niezwykle trudne wyzwanie, ponieważ Internet jest kapryśną publicznością. Jeśli jednak nasz content będzie udostępniany, to znaczy, że osiągnęliśmy sukces! 

Generator memów w Canvie

Canvy chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Każdy kto choć raz miał możliwość tworzenia grafiki w Internecie, z pewnością trafił do tego miejsca wypełnionego przydatnymi narzędziami do obróbki graficznej. Niewiele osób wie, że Canva posiada uniwersalny program do generowania memów, dzięki czemu szybko i łatwo stworzysz wiralowe materiały na swoje profile w mediach społecznościowych i nie tylko! Co wyróżnia to urządzenie?

– Prostota obsługi – dzięki funkcji „przeciągnij i upuść” projektowanie jest intuicyjne i szybkie.
– Ogromna baza materiałów – ponad 3 miliony darmowych zdjęć i grafik stockowych oraz ponad 5000 elastycznych szablonów memów, które można dowolnie edytować.
– Personalizacja bez granic – możliwość dodawania własnych obrazów, tekstów i elementów graficznych oraz łatwa współpraca z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym.
– Uniwersalność – twórz memy na dowolnym urządzeniu (komputer, telefon, tablet) i natychmiast udostępniaj je w mediach społecznościowych lub pobieraj w formatach JPEG, PNG lub PDF.

Generator memów znajdziecie pod linkiem – https://www.canva.com/pl_pl/tworzyc/memy/

Mem to przepis na uśmiech, a uśmiech wzmacnia odporność oraz pomaga spalić kalorie i obniżyć tętno. Dostarczając pozytywny tekst dla naszych odbiorców, budujemy więź łączącą z naszą marką. Jeśli dopiero tworzysz wizerunek Swojej działalności w social mediach, może warto spróbować tego rodzaju przekazu?  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?