Branża: Sklep botaniczny, sprzedaż cebulek kwiatów
Problem: Niska sprzedaż przez FB Ads
Rynek: PL
Medium: Facebook + Instagram
Cel: Maksymalizacja ROAS (zwrot z wydatków na reklamę)
Czas: Marzec 2021 – Maj 2021 (obecnie)
Roas: 890%
Miesięczne wydatki: 3000 zł
Wygenerowana sprzedaż: 26 980 zł
Liczba zakupów: 279
Wstęp
Dla sklepu internetowego Botanik uruchomiliśmy kampanie na sprzedaż produktów za pośrednictwem konwersji o różnym pułapie cenowym oraz kampanię remarketingową. Zbadaliśmy grupę docelową, wybraliśmy najskuteczniejsze formaty reklamowe oraz opcje targetowania.
Analiza sytuacji początkowej
Działania w Facebook Ads były prowadzone już wcześniej, jednak nie na tyle skutecznie, jak oczekiwał tego klient.
Działania
Rozpoczęliśmy od testu grupy docelowej, formatów reklamowych oraz wprowadziliśmy atrakcyjną formę komunikacji na fanpage’u w postaci angażujących postów, mocno spersonalizowanych pod grupę docelową klienta. Wybraliśmy najskuteczniejsze ustawienia kampanii reklamowych oraz kreacji.
Efekty
Już w pierwszym miesiącu działania kampania przyniosła ROAS na poziomie 890%. Za wydane ok. 3000 zł wygenerowaliśmy 26 980 zł sprzedaży.
Źródło danych: Facebook Ads Manager