social meida, wymiary grafik na facebooka

AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FACEBOOKU [stan na marzec 2020]

Wymiary grafik na Facebooku to temat, który co rusz budzi wiele wątpliwości u użytkowników tego popularnego serwisu społecznościowego. Facebook co chwilę aktualizuje wymagania odnośnie do zamieszczanych grafik, zarówno na fanpage, jak i w kreacjach reklamowych. Osoby zajmujące się zawodowo social mediami powinny śledzić ten temat i stosować się do publikowanych aktualizacji. Jako Agencja Social Media, jesteśmy na bieżąco z nowinkami ze świata mediów społecznościowych, stąd też ten artykuł, który ma na celu rozwianie wszelkich niejasności związanych z aktualnymi wymiarami grafik na Facebooku na rok 2020 

Zasadniczo, Facebook po dodaniu przez użytkownika zdjęcia, dostosowuje je do swojego formatu, jednak często może usunąć jakiś znaczący dla nas element zdjęcia. W celu uchronienia się przed takimi niefortunnymi sytuacjami portal radzi, by grafiki dodawane na stronę, były zgodne z jego wymaganiami.  

W tym artykule, w przejrzysty sposób prezentujemy zaktualizowane wymiary grafik na Facebooka, z podziałem na dwie kategorie: grafiki na fanpage i grafiki w kreacjach reklamowych Facebook Ads 

Podstawowe wytyczne dotyczące grafik 

Zanim przedstawimy konkretne formaty grafik, które najlepiej sprawdzą się w obsłudze Facebooka, dobrze jest zapoznać się z podstawowymi wytycznymi technicznymi dotyczącymi grafik 

Po pierwsze, przygotowując grafikę na Facebooka, powinniśmy zadbać o to, by była w rozdzielczości 72dpi i w formacie .png.  

Ważną rzeczą, którą należy sprawdzić przed dodaniem zdjęcia, jest waga grafiki, która powinna być większa n 100 kBale nie powinna przekraczać 350 kB 

Kolejnym elementem, o którym należy pamiętać, niestety wiele osób o tym zapomina – to optymalna ilość tekstu na grafice. Według Facebooka wynosi ona ok. 20% obszaru grafiki.  

AKTUALNE WYMIARY GRAFIK NA FANPAGE 

Z własnego doświadczenia wiemy, że polecane przez Facebooka formaty grafik, często nie sprawdzają się w praktyce, więc obok oficjalnych wymiarów, podajemy te, które według naszej agencji, są lepszym wyborem.  

Zdjęcie profilowe – Avatar  

Rekomendowany format na desktop to 170 x 170 px, na mobile 128 x 128 pxa na telefony wielofunkcyjne, najlepszym formatem jest 36 x 36 pxJako Agencja Social Media polecamy jednak uploud’ować grafiki znacznie większej rozdzielczości tj. 800 x 800 px lub 900 x 900 px. Publikując zdjęcie profilowe, należy również pamiętać, że Facebook przycina je do formatu koła, uważajcie więc, aby nie usunął wam istotnego elementu avataru. 

 

  

Zdjęcie w tle 

W przypadku tzw. Cover photo sprawa nieco bardziej się komplikuje, ponieważ jest ono inaczej wyświetlane na urządzeniach mobile i inaczej na desktopie. Na komputerach w formacie 820 × 312 px natomiast na smartfonach wyświetla się w wykadrowanym formacie 640 × 360 pxZ oficjalnych informacji Facebooka wynika, że zdjęcie w tle powinno mieć co najmniej 700 px szerokości, oraz być w formacie sRGB JPG lub PNG i ważyć do 100 kB, co znacznie przyśpieszy wczytywanie zdjęcia. Wiemy, że to wszystko może być niejasne na pierwszy rzut oka, dlatego podajemy Wam nasze zalecenia: 820 × 462 px to format, który sprawdzi się przy tej grafice. Pamiętać należy jednak, że podczas wgrywania zdjęcia na portal, zostanie ono automatycznie lub przez Was wykadrowane, więc istotne dla Was informacje powinny zawsze znajdować się w centrum grafiki.  

 

Wideo w tle jako cover photo 

W tym przypadku rekomendowany przez Facebooka format to 820 × 462 px a czas trwania filmu to 25  90 sekund. Z tymi zaleceniami, całkowicie się zgadzamy i się do nich stosujemy. Należy mieć również na uwadze fakt, że jedynie na komputerach film będzie się odtwarzał, w przypadku urządzeń mobile, będzie wyświetlana tylko wybrana przez nas klatka filmu. Zalecamy więc umieszczanie prostych tekstów na środku klatki filmu, bo i w tym przypadku obowiązują zasady przycinania jak w przypadku zdjęcia w tle. 

 

Tło wydarzenia 

Najlepszym zdjęciem na tło wydarzenia będzie grafika o wymiarach 1200 x 628 pxDzięki temu formatowi nie będzie ona ucięta w przypadkowym miejscu i tło będzie prezentować się atrakcyjnie 

 

 

Tło grupy 

W przypadku zdjęcia, będącego tłem dla grupy, bardzo ważne jest zachowanie formatu 1,91:1. Najlepiej, by grafika była o wymiarach 1640 x 856 pxNależy mieć również w pamięci fakt, że miniaturka grupy, to środkowy element zdjęcia, przycięty do formatu koła.  

 

Zdjęcie pionowe 

Ten format grafiki najlepiej sprawdza się na smartfonach. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się grafika o wymiarach 640 x 960 px. Dopuszczalne są również nieco większe wymiary, ale wtedy należy uważać, by Facebook nie rozpikselował zdjęcia.  

 

Facebook/ Instagram Stories 

Wideo, które są przeznaczone na stories, powinny być zawsze nagrywane w formacie 900 x 1600 px i dodatkowo powinny zostać zachowane proporcje 16:9.  

 

 

Posty wideo 

Posty wideo powinny mieć proporcje 16:9 lub 9:16. Należy jednak zaznaczyć, że pliki te nie powinny przekraczać 4GB. W innym wypadku nie zostaną one opublikowane przez portal. Film nie powinien być krótszy niż 1 min i dłuższy niż 240 minut 

 

 

Zdjęcie poziome 

Jest najczęściej wykorzystywanym formatem grafiki na Facebooku. Rekomendowane wymiary zdjęcia to 1200 x 900 px, przy czym użytkownik ma pełną dowolność, jeśli chodzi o stosunek boków.  

 

 

Zdjęcie kwadratowe 

Formatem zdjęcia, który najlepiej sprawdzi się zarówno na Facebooku, jak i Instagramie będzie 1200 × 1200 px. 

 

 

Zdjęcie O nas”Nasza historia”, „Our story” 

Zdjęcie przeznaczone do tej sekcji należy zaprojektować w dwóch różnych wersjach, ponieważ jest wyświetlane na dwa sposoby. Jedna wersja grafiki powinna być o wymiarach 1200 x 445 px, natomiast druga, wyświetlana na głównej stronie fanpage 800 x 445 px 

 

 

Notatka 

Zdjęcie będące okładką notatki powinno być w formacie 1200 x 445 px. 

 

 

AKTUALNE WYMIARY GRAFIKI NA W KREACJACH REKLAMOWYCH 

Miniaturka linku (linkpost)  

W przypadku tej grafiki powinno się przygotować dwa formaty: 1200 x 628 px (dotyczy miniatur zaciąganych z serwisów np. podczas wklejania odnośnika na stronę) oraz 1080 x 1080 px (odnosi się do linkpostów tworzonych w Managerze Firmy).  

 

 

Formularz kontaktowy (Lead Ads) 

Obowiązują te same zasady, co w przypadku miniaturki linku.  

 

 

Reklama karuzelowa 

Facebook rekomenduje użycie grafiki o minimalnym formacie 600 x 600 px. Z naszego doświadczenia jednak wiemy, że lepiej będzie wgrać zdjęcie o wymiarach 1080 x 1080 px. Ten format sprawdzi się również w przypadku kwadratowych wideo używanych w karuzeli oraz filmów.  

 

Kanwa 

Mimo że jest możliwa do odtworzenia jedynie na urządzeniach mobilnych, warto zadbać o poprawny format grafik. Zaleca się zdjęcia o proporcjach boków 9:16 lub 1:1. Miniaturka, która jest wyświetlana w newsfeedzie, ma wymiary 1200 x 628 px. 

 

 

Pokaz slajdów 

Jest to bardzo ciekawa alternatywa dla innych formatów reklam na Facebooku. Warto więc zadbać o to, by dedykowane grafiki były odpowiednio przygotowaneFacebook nie narzuca ściśle określonych wymiarów, natomiast sugeruje, by były one w proporcjach 16:9, 1:1 lub 2:3. Należy zwrócić również uwagę na to, by były w wysokiej rozdzielczości. 

 

 

Polubienia strony 

W przypadku tego formatu reklamy, grafika wyświetla się na tablicy jako „zastępcze” zdjęcie w tle. Facebook zaleca używanie formatu 1200 x 444 px, natomiast nasza agencja rekomenduje wymiary 1080 x 1080 px 

 

 

Kolekcja 

To rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza w przypadku e-commerce. Poszczególne kafelki po kliknięciu, przenoszą użytkowników na stronę sklepu internetowego. Polecamy, by grafiki przeznaczone zarówno na nagłówek kolekcji, jak i kafelki były w formacie 1080 x 1080 px. 

 

 

Aktualizacje wymiarów grafik na facebooku, to temat, który ciągle powraca i trzeba być z nim na bieżąco, jeśli posiadacie fanpage swojej firmy na facebooku. Zdajemy sobie sprawę, że jest wiele rzeczy, które należy wziąć pod uwagę i o których należy bezwzględnie pamiętać zarówno przy projektowaniu grafik jak i prowadzeniu fanpageZ doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty uzyskiwane są, gdy obsługą mediów społecznościowych zajmują się profesjonaliści w tej dziedzinie. Nasza Agencja Social Media z kilkuletnim doświadczeniem na rynku, zadba o Twoją widoczność w Internecie. Skontaktuj się z nami i zacznij lśnić w sieci.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?