Jakie działania w mediach społecznościowych mogą pomóc wypromować Twoją firmę w czasie kryzysu, zupełnie za darmo?

Obecnie wszyscy przedsiębiorcy znajdują się w trudnej sytuacji spowodowanej pandemią Koronawirusa. W takich okolicznościach najczęściej dochodzi do cięcia kosztów, tak by zapewnić firmie płynność finansową. Niestety, w celu ograniczenia wydatków, właściciele firm często rezygnują z płatnych działań marketingowychNa szczęście, są jeszcze inne sposoby na promocje, szczególnie w Social Media, które są całkowicie bezpłatne, a bardzo skuteczne. Jakie więc podjąć działania w mediach społecznościowych, które pomogą wypromować Twoją firmę w czasie kryzysu? Jako Agencja Social Media, mamy duże doświadczenie w skutecznej promocji na kanałach społecznościowych i dziś chcemy się podzielić z Wami tymi sprawdzonymi sposobami. Zapraszamy do dalszej lektury.  

 

 

 

Będąc przedsiębiorcą, przede wszystkim musisz pamiętać, że ta sytuacja niedługo się skończy i wszystko wróci do normy. Wraz z końcem epidemii, popyt na produkty i usługi będzie znacznie zwiększony. W krótkim czasie zaczną się pojawiać klienci zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Ważne jest więc, byś w czasie pandemii nie porzucił całkowicie działań marketingowych, a wręcz przeciwnie wykorzystał ten czas na przygotowaniażeby w momencie powrotu do normalności, być gotowym do działania 


 

 

Kolejną bardzo ważną kwestią jest zadbanie o konto firmowe na Facebooku lub innym kanale Social Media. Jest to najlepszy moment na to, żeby pisać więcej i częściej. Zadbaj o to, by twój content był ciekawy i regularnie publikowany, w końcu teraz masz na to czas. Zaplanuj szczegółowo komunikację na różne media społecznościowe na najbliższe miesiące. Nikt nie wie, kiedy sytuacja wróci do normalności, twórz więc posty neutralne np. informujące o Twojej działalności. Dobrym posunięciem, może być również przygotowanie postów, które opublikujesz na koniec epidemiibyś mógł szybko zareagować na zmieniającą się sytuację.  


 

 

Jeśli w swojej ofercie masz produkty, które możesz sprzedawać online, a do tej pory tego nie robiłeś – teraz jest na to odpowiedni czas. Przygotuj kampanię reklamową, która wypromuje Twoją ofertę. Obecnie większość osób robi zakupy w sieci, warto więc wykorzystać ten kanał sprzedaży. Pamiętaj, nawet osoby, które wcześniej nie przepadały za zakupami w sklepach internetowych, teraz są zmuszeni przez sytuację. Zadbaj więc o widoczność Twoich produktów w sieci. 


 

 

Szczególnie w czasie kryzysu, opinie klientów są na wagę złota. Z powodu niestabilnej sytuacji, konsumenci, zanim wydadzą na coś pieniądze, to na pewno kilka razy się zastanowią i sprawdzą opinie w sieci interesujących ich usługach czy produktachTo, co jest napisane o Twojej firmie i Twojej ofercie w Internecie jest bardzo ważne, zwróć się więc z prośbą do swoich aktualnych lub dawnych klientów wystawienie opinii na Facebooku czy Google. Ważną kwestią jest również uzyskanie referencji elektronicznych na Facebooku lub portalu LinkedInco może w dużym stopniu zwiększyć wiarygodność Twojej firmy i wpłynąć na zaufanie nowych klientów.  


 

 

Masz specjalistyczną wiedzę, którą możesz przekazywać za pomocą Internetu? A może Twoi pracownicy to chodzące źródła wiedzy? Szkolenia On-line i Webinary to doskonały pomysł na tworzenie angażującej treści na kanały społecznościowe. Jest to również dobry sposób na poszerzenie oferty Twojej Firmy, w tak ciężkim dla niej okresie.  


 

 

Wcześniej nie miałeś czasu na zadbanie o swoją sieć kontaktów na LnkedIn? Teraz jest dobry moment na to, by znacznie poszerzyć bazę swoich znajomych na tym portalu. Pamiętaj, ten kanał Social Media jest niezastąpiony, jeśli chodzi o szukanie nowych klientów, kontrahentów czy wspólników. Kto wie, może właśnie czeka tam na Ciebie ktoś, kto pomoże Ci przetrwać kryzys i zacząć działać po ciężkim okresie zastoju? 

 

 

 

 

Tymczasowy kryzys wpływa na to, że klientów nie przybywa a wręcz przeciwnie, z dnia na dzień jest ich coraz mniej. W tym okresie zdobywanie nowych klientów to wyzwanie. Jest to jednak możliwe, jeśli tylko podejdzie się do tematu z zaangażowaniem. Nie od dziś wiadomo, że grupy tematyczne na Facebooku, to dobre miejsce na promocjePoszukaj interesujących Cię grup, zrzeszających osoby grupy docelowej Twojej firmy i spróbuj się tam ogłaszać. Oczywiście, rób to zgodnie z regulaminem grupy i staraj się nie być nachalny, członkowie grup bardzo tego nie lubią. Jeśli jednak zrobisz to w umiejętny sposób, możesz zyskać wielu nowych klientów.  


 

 

Nigdy nie miałeś czasu na zrobienie wysokiej jakości zdjęć produktowych na media społecznościoweWykorzystaj obecną sytuację do przygotowania bogatej bazy zdjęć produktów z oferty Twojej firmy, które będą, jak znalazł na wzmożoną promocję w czasie epidemii, jak i zaraz po jej zakończeniu. Pamiętaj, że zdjęcia są elementem, który najbardziej przyciąga uwagę użytkowników mediów społecznościowych, warto więc zadbać o to, by były ciekawe i dobre jakościowo 

 

 

 

Przytoczone sposoby mogą okazać się bardzo skuteczne w walce o przetrwanie na rynku w czasach kryzysu. Najważniejszą rzeczą z tego artykułu, jest jednak fakt, że będąc przedsiębiorcą, w żadnym wypadku nie powinieneś całkowicie rezygnować z działań marketingowych. Social Media dają nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o komunikację z potencjalnymi klientami, a to jest w tej sytuacji bardzo istotne. Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za media społecznościowe, nasza Agencja z chęcią pomoże przetrwać Twojej Firmie ten ciężki okres. Skontaktuj się z nami, a dopasujemy ofertę specjalnie do Twoich potrzeb.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?