Wstęp
Cukiernia Czarodziej – wcześniej znana pod nazwą „Kopciuszek” – to legendarne miejsce na kulinarnej mapie Krakowa. Jej symbolem stała się wyjątkowa, tworzona według receptury opracowanej w 1975 roku, Kremówka.
Nasza współpraca trwa od 2018 roku.
Analiza sytuacji początkowej
Pandemia i związane z nią obostrzenia nałożone na branże gastronomiczną doprowadziły do dramatycznego spadku zysków ze sprzedaży deserów. Działającemu od 1991 roku biznesowi groziło zamknięcie.
Działania
Rozpoczęliśmy pracę od stworzenia strategii, harmonogramu i oprawy graficznej akcji wspierającej.
Główną formą promocji było wydarzenie „Wspieram Czarodzieja” na Facebooku.
Dodatkowo, stworzyliśmy cykl postów udostępnianych na Facebooku oraz Instagramie.
Pozostawaliśmy również w stałym kontakcie z odbiorcami.
Efekty
Za największy sukces możemy uznać fakt, iż Czarodziej nadal funkcjonuje na krakowskim rynku gastronomicznym.
Wydarzenie dotarło łącznie do ponad 30.000 osób z Krakowa i okolic.
Pierwszy post dotarł do 670 779 odbiorców, zyskał 428 komentarzy i 4.900 udostępnień.
10 października 2020 sprzedanych zostało ponad 10.000 Kremówek.
Informacja o akcji pojawiła się na łamach gazet i portali internetowych [Gazeta Krakowska, Gazeta Wyborcza, Krowoderska] oraz na prywatnych stronach i blogach odbiorców.