Dlaczego Twoja firma powinna być w mediach społecznościowych? 

Do mediów społecznościowych wciąż napływają nowi użytkownicy. Obecnie są one najpopularniejszym źródłem odkrywania nowych produktów przez młode pokolenie, a także sprzyjają rozwojowi zakupów online. Tak wynika z raportów „Digital” od Hootsuite i „Mind the gap:Polska”. 

Do mediów społecznościowych wciąż napływają nowi użytkownicy. Obecnie są one najpopularniejszym źródłem odkrywania nowych produktów przez młode pokolenie, a także sprzyjają rozwojowi zakupów online. Tak wynika z raportów „Digital” od Hootsuite i „Mind the gap:Polska”. 

Produkty i usługi w mediach społecznościowych 

98% – tyle mieszkańców w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych, a czas użytkowania wynosi średnio 3 godziny dziennie. Prawie 2/3 tego czasu deklarowana jest jako spędzana w mediach społecznościowych. Tym samym popularność platform zaczyna przerastać telewizję i wyszukiwarkę. Media społecznościowe stają się wiodącym źródłem informacji o otaczającym świecie, w tym o dostępnych produktach i usługach. Efekt przekłada się na wzrost zakupów dokonywanych zdalnie, a zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy są świadomi zachodzących zmian. Zgodnie z danymi “The power of social&live commerce” wykształca nowy nawyk prowadzenia handlu online i sprzedaży w trakcie transmisji live. Rozwój sprzedaży drogą internetową pogłębia dążenie do wygody użytkowników, które definiowane jest między innymi czasem i poziomem skomplikowania transakcji. Świadczy o tym usprawnienie funkcji mediów społecznościowych, których od jakiegoś czasu nie trzeba opuszczać w celu realizacji prezentowanego zakupu. 

Wizerunek w sieci 

Rozwój mediów społecznościowych trwa i nic nie wskazuje na to, aby proces ten miał się zmienić. Do sieci napływają nowe odpowiedniki realnych przedsiębiorstw, które dzięki wirtualnym profilom mają szansę na prezentacje zalet swojej działalności. Obsługa działalności promocyjnej jest ceniona szczególnie za szeroki zakres możliwych form prowadzenia kampanii.  

Profil marki – umieszczenie profilu swojej marki w medium społecznościowym łączy się szczególnie z korzyścią pełnej i kontrolowanej budowy wizerunku. W rzeczywistym świecie właściciel biznesu często nie ma możliwości dotarcia do danej grupy odbiorców, a jeśli już, to boryka się z problemem braku czasu na zaprezentowanie możliwości i charakteru brandu. W wirtualnym świecie osoby odpowiadające za komunikację marki, mają możliwość opracowania najpierw jej opisu, a następnie sukcesywnego przekazania jej wartości i cech szerszej grupie odbiorców. Dzięki temu użytkownicy platform mogą być w stałym kontakcie z brandem. Od tej pory oferowane produkty i usługi pod danym logiem łączą się z konkretnym nacechowaniem emocjonalnym, które skutkuje przywiązaniem do marki, wzrostem jej popularności i zaufania do niej. 

Wybór grupy docelowej – promocja w social mediach łączy się również z zaletą możliwości dotarcia do wybranej grupy z danym przekazem. Zawężenie grona adresatów pozwala na publikacje treści osobom potencjalnie zainteresowanym produktami lub usługami. Podobny efekt filtrowania byłby utrudniony w rzeczywistych warunkach. Wybór odbiorców daje również szansę poszerzenia zasięgu promocji poza standardową, lokalną przestrzeń. 

Bogata gama form publikacji – funkcje mediów społecznościowych to cały czas rozwijająca się propozycja sposobów prezentacji. Publikowane posty mogą przybrać formę zdjęć, filmów, karuzel, materiałów błyskawicznych, natomiast profile być wzbogacane o prezentacje stories, rolek, webinariów i transmisji online. To pokaźny zasób możliwości do stworzenia wyróżniającej się tablicy publikacji danej marki. Plusem są również komentarze, dzięki którym użytkownicy mają realną szansę na interakcje z marką. Pozwalają one nie tylko zdobyć dane informacje, ale przy odpowiednio poprowadzonej wymianie zdań, zachować wyraźniejszy obraz marki w pamięci użytkownika.  

Podsumowanie

Media społecznościowe, które początkowo były użytkowane głównie jako platformy komunikacji pomiędzy znajomymi, szybko zaczęły pełnić rolę medium światowego, określanego jako odbicie naszej rzeczywistości. Nie zabrakło w nim miejsca dla prezentacji firm, usług i produktów. Reklama stała się czymś naturalnym, a marki zaczęły wykorzystywać możliwość interakcji z użytkownikami i budowy swojego wizerunku. Biorąc pod uwagę tempo rozbudowywania funkcji i kolejne nowiny ze świata technologii, można się spodziewać, że trend ten pozostanie na obranym kierunku. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?