Rodzaje reklam na Facebooku – cele reklamowe i kreacje do reklam

Stworzenie idealnej reklamy to nie lada wyczyn dla wielu marketingowców. Zdefiniowany target odbiorców oraz cel kampanii to tylko niektóre czynniki do osiągnięcia skutecznej sprzedaży. Ważny jest również jej projekt i to, w jakim stopniu będzie przyciągała uwagę odbiorców.

Stworzenie idealnej reklamy to nie lada wyczyn dla wielu marketingowców. Zdefiniowany target odbiorców oraz cel kampanii to tylko niektóre czynniki do osiągnięcia skutecznej sprzedaży. Ważny jest również jej projekt i to, w jakim stopniu będzie przyciągała uwagę odbiorców.

Przeglądając aktualności na Facebooku, wielokrotnie natkniemy się na różnego rodzaju reklamy. Niektóre zachwycają pomysłowością i kolorami, inne zaś odstraszają wielością informacji i zbędnymi elementami.  

Jeśli planujecie stworzyć reklamę swoich produktów, warto poznać kilka jej rodzajów, które z pewnością przydadzą się do prowadzenia ciekawych kampanii sprzedażowych. Poniżej przedstawiamy rodzaje reklam wraz z ich wymaganiami. 

Tworzenie reklamy – początki 

Zanim jednak przejdziemy do określonych typów reklam, warto dowiedzieć się od czego zacząć. Meta Business pozwala na aktywowanie reklam. Po kliknięciu w zakładce “reklamy” możemy rozpocząć tworzenie kampanii reklamowej.  

Następnie musimy wybrać cel naszej reklamy. Wśród opcji znajdziemy: 

  • Zamieszczanie zautomatyzowanych reklam. 
  • Zwiększenie liczby odwiedzin w witrynie. 
  • Promowanie postu. 
  • Promowanie postu na Instagramie. 
  • Otrzymywanie wiadomości 
  • Promowanie strony 

Po wybraniu odpowiedniej dla nas opcji możemy zająć się wyborem odpowiedniego rodzaju reklamy.  

Reklama obrazkowa 

Prawdopodobnie najczęściej wykorzystywana forma reklamy. Jest to nic innego jak zdjęcie prezentujące reklamowany produkt lub usługę. Aby uzyskać korzystny efekt ze sprzedaży, najlepiej opublikować zdjęcie w formie JPG lub PNG.  

Jakie inne cenne elementy powinno zawierać zdjęcie? 

  • Rozdzielczość obrazu powinna wynosić 1080 × 1080 pikseli. 
  • Tekst powinien zawierać opis danego produktu, nagłówek, a także tekst składający się z max. 120 znaków. 
  • Maksymalny rozmiar pliku to 30 MB. 

W zwiększeniu zaangażowania odbiorców dużą rolę odgrywają tzw. zdjęcia 360. Poprzez uchwycenie jednego punktu na zdjęciu, możemy obracać obraz w pionie, jak i w poziomie. Dzięki temu mamy możliwość oglądania całej scenerii danego miejsca. 

Reklama obrazkowa eobuwie.pl

Reklama wideo 

Materiały reklamowe są przedstawiane w formie krótkich filmów. Umieszczając film, należy stosować proporcje 16:9 lub 9:16, z kolei plik nie powinien przekraczać 4 GB.  

Wykorzystanie tego typu reklamy pozwala na przedstawienie produktu lub usługi w wyjątkowy i kreatywny sposób. Materiały powinny być zrozumiałe i w łatwy sposób prezentować przekaz marki. 

Długość reklam również ma znaczenie. Uwagę przyciągają krótsze spoty (ok. 15 sekund), które zwiększą zainteresowanie odbiorców. Możemy je umieścić zarówno w aktualnościach, jak i na stories na Facebooku czy Instagramie.   

Projektując reklamę wideo powinniśmy pamiętać o kilku ważnych wymaganiach: 

  • Filmy możemy publikować w formatach: MP4, MOV lub GIF. 
  • Rozdzielczość: 1080 x 1080 
  • Podstawowy tekst powinien składać się do 125 znaków, nagłówek do 40. 
  • Do filmów warto dodać napisy. 

Reklama wideo Factory Kraków

Reklama karuzelowa 

eklamujesz swój produkt, ale jedno zdjęcie to dla Ciebie za mało? Na szczęście Facebook pozwala na wyświetlanie od dwóch do aż dziesięciu zdjęć lub filmów. Aby przejrzeć zawartość reklamy, wystarczy kliknąć strzałki na ekranie komputera lub przesunąć palcem po ekranie urządzenia mobilnego. 

Za pomocą reklamy karuzelowej, możemy wyróżnić cechy naszych produktów, a także dodać do nich linki do stron docelowych. To ułatwi odbiorcom dotarcie do naszych artykułów. Publikowane materiały powinny być spójne i zawierać takie same proporcje.  

Na jakie parametry zwrócić uwagę przy tworzeniu reklamy karuzelowej? 

  • Rozdzielczość obrazu lub filmu: 1080 x 1080. 
  • Podstawowy tekst powinien liczyć do 125 znaków, nagłówek – 40, opis produktów – 20. 
  • Maksymalny rozmiar pliku obrazu – 30 MB, z kolei filmu – 4 GB. 

Reklama karuzelowa Lidl Polska

Reklama w formie kolekcji 

Dzięki tej opcji, możemy opublikować 3 zdjęcia produktów wraz z obrazem lub filmem w tle. Korzyścią tego formatu jest bezproblemowe wyszukiwanie, które przyczynia się do zainteresowania odbiorców.  

Po dotknięciu zdjęcia reklamy w formie kolekcji, użytkownik przejdzie do materiału błyskawicznego, czyli pełnoekranowej strony docelowej sklepu. Przyciągnie to uwagę odbiorców i podtrzyma zainteresowanie zamiaru zakupów. 

Wymagania:  

  • Rozdzielczość: co najmniej 1080 x 1080 pikseli. 
  • Podstawowy tekst powinien liczyć do 125 znaków, zaś nagłówek – 40. 
  • Maksymalny rozmiar pliku obrazu – 30 MB. 
  • Maksymalny rozmiar pliku filmu – 4 GB. 

Reklama w formie kolekcji Peek & Cloppenburg

Regularne zmiany na Facebooku (a właściwie w serwisie Meta) sprawiają, że i reklamy często zmieniają swój wygląd i charakter. Coś, co kiedyś było często wykorzystywane przy sprzedaży, dziś może okazać się nieskuteczne. Dlatego warto śledzić bieżące trendy i aktualizacje, jakie preferuje znany portal społecznościowy.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?