15
Maj2019

Dlaczego warto mieć sklep na Facebooku?

Dodając możliwość zakładania sklepów, Facebook wykorzystał swój potencjał reklamowy i marketingowy, jednocześnie tworząc synergię między jego możliwościami. Dzięki precyzyjnemu systemowi określania grup odbiorczych i dużej popularności portalu, promocja produktów stała...
Dodając możliwość zakładania sklepów, Facebook wykorzystał swój potencjał reklamowy i marketingowy, jednocześnie tworząc synergię między jego możliwościami. Dzięki precyzyjnemu systemowi określania grup odbiorczych i dużej popularności portalu, promocja produktów stała się prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. Co więcej, posty publikowane przez sklep są bardziej lubiane przez algorytmy zuckerbergowskiego portalu.

Jakie możliwości daje nam sklep na FB🤔?
✔Dodawanie produktów i informacji o nich.
✔Kontakt z klientami z poziomu strony.
✔Tworzenie katalogów produktów.
✔Wyróżnianie produktów.
✔Dostęp do statystyk.

Jak założyć sklep na Facebooku?
Tworzenie tego jest bardzo prostym zabiegiem, ale powinniśmy zrobić to z dużą starannością jeśli chcemy przyciągnąć klientów. Jak stworzyć taki sklep? Otóż zaczynamy od przejścia na nasz fanpage. Następnie w prawym górnym rogu, nad zdjęciem w tle, wciskamy przycisk “ustawienia”. Ukazują nam się ogólne ustawienia strony. W tej chwili interesuje nas opcja “Szablony i karty”, którą wybieramy. W sekcji zakładki wybieramy pole z napisem “Dodaj kartę”, które znajduje się na dole i klikamy taki sam przycisk przy pozycji “Sklep”. I to wszystko! Właśnie stworzyłeś własny sklep😎. Teraz czeka Cię ważny krok - konfiguracja.

Konfiguracja sklepu
Klikamy przycisk “Edytuj”, który znajduje się w sekcji “Szablony”, wybieramy “Pokaż szczegóły” przy “Zakupy” i wciskamy “Zastosuj szablon”. Ten szablon, spowoduje, że zakładka “sklep” będzie wyświetlana na samej górze Twojego fanpage’a. Ma to pozytywny wpływ na ilość odwiedzin naszej podstrony i jednocześnie na sprzedaż. Teraz powinniśmy zwrócić uwagę na regulamin handlowy. Zazwyczaj ich nie czytamy, ale ten akurat warto📑. Następnie wybieramy formę płatności oraz walutę.

Dodawanie produktów.
Przechodzimy do dodawania produktów. W swojej ofercie na Facebooku możesz mieć ich aż 1000. Wciskamy przycisk “Dodaj produkt”. Ukazuje nam się takie oto okno. Wypełniamy nazwę produktu, jego cenę oraz opis. Dodajemy również zdjęcia i/lub filmy🎥. Pamiętaj, aby dodać dobre materiały wizualne, bo to one zwracają największą uwagę. Możemy również przyjąć kilka podpowiedzi od Facebooka, klikając na “zalecenia dotyczące zdjęć”. Gratulacje! Właśnie dodałeś swój pierwszy produkt 😎.

Kolekcje.
Jeśli dodajesz wiele towarów, możesz je pogrupować, umieszczając je w “kolekcji”. Wyobraź sobie firmę produkującą meble. Takie przedsiębiorstwo może stworzyć np. kolekcje krzeseł, stołów, półek, biurek itd. Jest to bardzo wygodna metoda, szczególnie przy dużej ilości wyrobów. Mając sklep stacjonarny lub internetowy bądź obydwa, warto założyć również sklep w portalu Facebook. Dzięki niemu możemy docierać do potencjalnych klientów, bez inwestowania dużych pieniędzy w kampanie reklamowe. Jesteśmy również w stanie w każdej chwili odpowiadać na pytania naszych klientów oraz informować ich o ofertach specjalnych.