07
Maj2019

Jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie profilu na LinkedIn?

Jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie profilu na LinkedIn? 1. Czym jest LinkedIn? 2. Do czego możemy go wykorzystać? 3. Jakie są korzyści płynące z prowadzenia profilu na LinkedIn? 4....
Jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie profilu na LinkedIn?

1. Czym jest LinkedIn?
2. Do czego możemy go wykorzystać?
3. Jakie są korzyści płynące z prowadzenia profilu na LinkedIn?
4. Podsumowanie.

Czym jest LinkedIn?

Jeśli jesteś osobą, która szuka nowej, lepszej pracy bądź chciałaby rozwijać się zawodowo, LinkedIn jest aplikacją dla Ciebie. To darmowa platforma społecznościowa, która różni się od pozostałych tym, że skupia się na relacjach stricte biznesowych. Serwis został stworzony w grudniu 2002 r. i uruchomiony w maju 2003 roku. W ciągu 12 lat działalności zebrał ponad 300 milionów użytkowników w ponad 200 krajach świata. Od kwietnia 2012 r. dostępny jest również w języku polskim. W 2016 został przejęty przez Microsoft.

Centralną częścią tytułowego portalu jest strona główna, zwana również “tablicą”, na której są wyświetlane aktualności osób z naszej “sieci”. My sami również możemy publikować posty, chwalić się awansem, szukać nowej pracy itd. Szczególnie zaleca się pisać na tematy zawodowe. Poradniki, artykuły i inne teksty edukacyjne, są bardzo popularne wśród użytkowników.

Kolejną, ważną (o ile nie najważniejszą) podstroną jest nasz profil. To nasza osobista lub firmowa wizytówka, na którą zwracają szczególną uwagę rekruterzy, przedsiębiorcy, nasi przełożeni i każda inna zarejestrowana osoba. Możemy tam dodać nasze zainteresowania, umiejętności, historię zawodową, wykształcenie oraz zdjęcie. Dobrze przemyślane dane sprawią, że będziemy postrzegani jako bardzo profesjonalne osoby, znające się na swojej branży.

Do czego możemy go wykorzystać?

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, pamiętaj, że potencjalni klienci i partnerzy biznesowi najpierw sprawdzą ją w internecie. Dlatego tak ważny jest LinkedIn - portal stricte zawodowo-biznesowy. Co to znaczy, że jest “portalem zawodowo-biznesowym”? Otóż właśnie na tej platformie znajdziemy nowych pracowników, inspirujące osoby trudniące się tym samym fachem, bądź kogoś, z kim rozpoczniemy współpracę. Inaczej rzecz ujmując, możemy rozszerzać sieć naszych kontaktów zawodowych. Co więcej, nie natkniemy się na zdjęcia kotów naszych znajomych, bądź inne publikacje typowe dla mediów społecznościowych pokroju Facebooka.

Jeśli nie prowadzisz biznesu, portal nadal będzie dla Ciebie bardzo użyteczny. Chcesz się rozwijać w swojej profesji? Znajdziesz tam wiele tekstów edukacyjnych (np. artykułów), które są stricte zawodowe i pomogą Ci rozszerzać swoją wiedzę. Chcesz znaleźć nową pracę? Dobrze się składa, bowiem LinkedIn jest zbiorem internetowych CV, które ukażą “sieci” Twoje umiejętności, historię Twoich stanowisk, przebyte kursy i wiele więcej informacji, które przyciągną uwagę rekruterów. Co więcej, warto jest zadbać o dane i ciągle jest aktualizować, gdyż ponad 90% headhunterów jest obecnych na portalu.
Jakie są korzyści płynące z prowadzenia profilu na LinkedIn?

✨Łatwiej Cię znaleźć.
Masz własną markę? W takim razie na pewno zależy Ci na poszerzaniu własnej bazy kontaktów zawodowych. Dzięki prowadzeniu profilu na LinkedInie dużo łatwiej jest Cię znaleźć osobom z Twojej branży. Jeśli nie masz swojej marki, nadal prościej jest Cię odnaleźć rekruterom i ludziom biznesu. Dzięki temu możesz liczyć na ciekawe oferty pracy bądź współpracy.

✨Prościej znaleźć innych.
Konto w serwisie możemy wykorzystywać na różne sposoby. Jesteś rekruterem i szukasz pracowników? Możesz wyszukiwać ich na LinkedInie, sprawdzać ich doświadczenie, umiejętności, zainteresowania i wiele innych informacji. Jesteś biznesmenem? Wykorzystaj profil do szukania przedsiębiorstw lub osób, z którymi chciałbyś nawiązać współpracę. Jesteś etatowym pracownikiem? Zatem odnajdziesz tam inspirujące osoby z Twojej branży, które zainspirują Cię do działania. Możesz również odnaleźć swoich współpracowników, sprawdzić ich doświadczenie, umiejętności i w razie problemów w firmie, będziesz wiedzieć, do kogo zwrócić się po pomoc.

✨Marketing za darmo.
Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na konwencjonalną reklamę w postaci plakatów, media społecznościowe są świetnym wyborem do prowadzenia marketingu, szczególnie jeśli Twoją grupą docelową są ludzie ze świata biznesu. Bowiem publikując darmowe i ciekawe treści na LinkedInie (np. artykuły bądź filmy), możesz liczyć na duży odzew ze strony społeczności. A jeżeli ludzie uznają te materiały za “dobre”, bądź pewny, że sprzedaż Twoich produktów lub usług również się zwiększy.

✨Darmowa wiedza.
Lubisz pogłębiać swoją wiedzę i czytać nowinki na temat Twojej branży? W tym serwisie możesz znaleźć bardzo ciekawe artykuły, filmy, publikacje i wiele innych treści. Ponad to, te materiały są dostępne za darmo. Dla Ciebie to bezpłatne poszerzanie horyzontów, a dla publikujących to reklama ich twórczości. Niektórzy z użytkowników, po prostu lubią pisać o swoim zawodzie i się tym dzielić.

✨Grupy.
Możesz też udzielać się w większym gronie osób. Grupy, bo to właśnie o nich mowa, łączą tysiące użytkowników, którzy chętnie Ci pomogą, jeśli napotkasz jakiś problem. Sam też możesz pomagać innym, jeśli tylko chcesz. Poza tym, udzielając się na grupach, ćwiczysz również język angielski ponieważ używa się tam przeważnie tego języka.
Podsumowanie.
LinkedIn jest ważnym portalem zarówno dla osób pracujących na etacie, jak i przedsiębiorców z własnymi firmami. Łączy ludzi z całego świata, którzy pragną ciągle się rozwijać i poszerzać grono swoich kontaktów zawodowych. A dla rekruterów to cenne narzędzie pracy. Mamy nadzieję, że portal ciągle będzie się rozwijał, a grono użytkowników będzie stale rosnąć 😎.