30
Kwiecień2019

Czy warto inwestować w influencer marketing?

Na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami niesamowitego rozwoju social mediów. W cyberświecie zdecydowaną większość stanowią młodzi ludzie, jednak coraz więcej osób zastępuje gazetę czy odbiornik telewizyjny na rzecz serfowania po...
Na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami niesamowitego rozwoju social mediów. W cyberświecie zdecydowaną większość stanowią młodzi ludzie, jednak coraz więcej osób zastępuje gazetę czy odbiornik telewizyjny na rzecz serfowania po sieci. Liczba użytkowników Facebooka, Instagrama czy Pinteresta stale się powiększa, obejmując niemalże każdą grupę wiekową. Powyższe aplikacje stały się narzędziami marketingowymi dającymi niesamowicie wiele możliwości. Zatem nic dziwnego, że coraz popularniejszy staje się tzw. influencer marketing. Czym jednak on jest oraz czy warto w niego inwestować?

Kim są influencerzy?

Najprościej można ich scharakteryzować jako użytkowników portali społecznościowych, posiadających dużą liczbę osób, które obserwują ich konta. Określani są mianem internetowych celebrytów. Można uznać, że mają oni wpływ na decyzję o zakupie czy opinii, na temat danego produktu. Dzieje się tak za sprawą tego, że influencerzy w odróżnieniu od „standardowych gwiazd” budują swój wizerunek w oparciu o ich relację z odbiorcami, przez co budzą zaufanie. Pomimo tego, że prezentowany przez nich styl życia zazwyczaj jest względnie wysoki, a nawet przekoloryzowany, to dla przeciętnego użytkownika wydaje się on być względnie dostępny, przez co ludzie utożsamiają się ze swoimi internetowymi autorytetami z różnych branż.

Do jednych z najpopularniejszych aplikacji na świecie, która stale zyskuje na popularności, zaliczyć możemy Instagram. Według statystyk jego głównymi użytkownikami są kobiety w przedziale wiekowym od 18 – 34 lat. Zatem nic dziwnego, że portal szybko stał się narzędziem marketingowym, a na współpracę z influencerami decyduje się coraz więcej światowych marek takich jak Coca-Cola, Neness, czy SKIN79. Jednak czy warto zaangażować influencerów w kampanii reklamowej swojej firmy?

Według badań Influence Marketing Hub, aż 84% firm, które skorzystały z kolaboracji z internetowymi celebrytami, ocenia współpracę za efektywną. Wirtualnych ambasadorów naszej marki dobiera się w zależności od rodzaju kampanii, budżetu, który możemy na nią przeznaczyć, a także grupy docelowej. Jednak to, że mamy ograniczone zasoby finansowe nie oznacza, że powinniśmy zrezygnować z usług influencerów. Bowiem do kolaboracji zaprosić możemy Microinfluencerów. Kim oni są i dlaczego warto podjąć z nimi współpracę? Microinfluencer

Posiada mniejszą, lecz zazwyczaj bardziej zaangażowaną grupę odbiorców niż topowy influencer. Mogłoby się wydawać, że niewielka liczba obserwatorów oznacza ograniczone zainteresowanie naszym produktem czy usługą, a zatem i gorsze wyniki – jednak nic bardziej mylnego. Otóż Microinfluencerzy przykładają większą uwagę do budowania relacji ze swoimi obserwatorami, częściej odpowiadają na komentarze, dzięki czemu ich więź jest głębsza, co w konsekwencji sprawia, że uchodzą za bardziej autentycznych. Tak samo jak opinie czy recenzje, które publikują, gdyż pod ich wpływem ludzie są bardziej skłonni do zakupu czy zapoznania się z daną marką. Warto również nadmienić, że istnieje spore prawdopodobieństwo, że małe profile mogą w szybkim czasie zyskać na popularności, a przecież influencerzy nie usuwają swoich starych postów, co w praktyce oznacza, że w przypadku gdy konto osoby, z którą podejmiesz współpracę odniesie sukces, to większe grono odbiorców będzie mogło zobaczyć post o Twoim produkcie.

Zatem dlaczego warto nawiązać współpracę z influencerem?

✅Większa grupa odbiorców dowie się o istnieniu Twojej marki! A Twoja reklama nabierze nowoczesnego charakteru.
✅Trafisz do wybranej grupy docelowej – profile na Instagramie prowadzone są w danej tematyce, a ich obserwatorami są osoby które zainteresowane są daną dziedziną.
✅Zwiększą się Twoje możliwości – będziesz mógł poprosić osobę z którą współpracujesz, aby zorganizowała na swoim profilu np. konkurs. Dzięki któremu niskim kosztem, zwiększy się rozpoznawalność Twojej marki, a potencjalni klienci będą mogli zapoznać się z produktem, który chcesz wypromować.
✅Twoja reklama nie będzie odbierana jako nachalna.
✅Poprawi się efektywność Twojej reklamy – według badań influencer marketing jest niesamowicie opłacalną i skuteczną metodą na zdobycie klientów.
✅Współpraca z influencerami stanowi pewnego rodzaju formę marketingu szeptanego. Według raportu Nielson’s 2015 Global Trust in Advertising, najbardziej wiarygodne, a zatem i efektywne reklamy, pochodzą od ludzi których znamy. Ponadto, aż 66% respondentów deklaruje, że wierzy opinii innych konsumentów.

Podsumowując, inwestycja w reklamę w social mediach w dzisiejszych czasach wydaje się być niemalże koniecznością, jeśli chcemy, aby nasza kampania była skuteczna i nowoczesna. Media społecznościowe dają niezliczoną liczbę możliwości do promowania konkretnych produktów, usług czy marki samej w sobie. Dzięki nim rozpowszechnianie treści, budowanie grupy odbiorców czy danego wizerunku zgodnego z ideologią naszej firmy staje się naprawdę proste. Z powyższego artykułu można wywnioskować, że jedną z najprostszych, a zarazem ekonomicznych dróg, do wypromowania swojej marki we współczesnym świecie jest współpraca z influencerami – nawet takimi, którzy nie mają bardzo dużej liczby obserwatorów.

Jedno jest niemalże pewne - reklama na Facebooku, Instagramie czy Youtube nadal będzie się rozwijać w zawrotnym tempie, dając nam coraz więcej możliwości na promowanie naszej marki.