telefon i napis social media

Dlaczego warto tworzyć i promować wydarzenia na Facebooku?

Media społecznościowe to świetne narzędzie do komunikacji i marketingu. Są bardzo popularne szczególnie wśród młodych ludzi, chociaż ostatnio coraz częściej również wśród osób starszych. To znaczy, że możemy trafić do wielu potencjalnych klientów (przy założeniu, że dobrze prowadzimy nasz profil). Dlatego każdy przedsiębiorca powinien zainwestować swój czas na prowadzenie mediów społecznościowych lub zainwestować środki materialne w outsourcing takich usług.

Ze szczególną starannością powinny być zarządzane profile firmowe na Facebooku, ponieważ w dalszym ciągu portal ten jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce i na świecie. Za jego pomocą klienci są w stanie sprawdzać nowe promocje, wydarzenia, lokalizację, cennik, menu, oferty, usługi oraz dane firmy publikowane na profilu firmowym. Co więcej, na Facebooku istnieje możliwość publikowania postów, w których możemy zamieścić m.in. promocje naszych produktów i usług. Takie posty możemy promować korzystając z Facebook Ads czyli płatnego systemu promocji. Dzięki niemu możemy dotrzeć do grona potencjalnych klientów, na których najbardziej nam zależy i których sami wcześniej wybierzemy.

Na portalu istnieje również możliwość tworzenia tzw. “wydarzeń”, czyli pewnego rodzaju postów – tematów, w których można wziąć udział, zainteresować się nimi, komentować je, czy zapraszać innych do partycypacji. Dzięki temu nasi fani mogą śledzić wątek i są na bieżąco z informacjami, które są tam udostępniane.

Jak zatem stworzyć wydarzenie na Fb?

1. Podczas tworzenia postu wybierz opcję “Wydarzenie”.


2. Uzupełnij dane oraz prześlij atrakcyjne zdjęcie.

3. Wybierz typ biletów.

4.Wybierz, kto może edytować i zamieszczać posty w wydarzeniu.

I gotowe! Pamiętaj, aby dobrze przemyśleć opis wydarzenia oraz dobrać wysokiej jakości grafikę dostosowaną do wymiarów tego typu postu. Możesz również dodać współorganizatora, jeśli takowego posiadasz.

Dlaczego warto tworzyć wydarzenia na Facebook?

Wydarzenia na Facebooku to jeden ze sposobów na zwiększenie atrakcyjności działań na tym portalu. Pomagają one w publikacji i promocji zróżnicowanych akcji o równie zróżnicowanych tematykach. To też dobry sposób na docieranie do nowych osób (w tym klientów) i kreowanie wizerunku marki w sieci. Mają one ogromny potencjał reklamowy. Dlaczego?

👉Po pierwsze: Wydarzenia skupiają grupy ludzi, którzy są zainteresowani danymi tematami. Dzięki temu mogą prowadzić swobodną rozmowę oraz otwarcie zadawać pytania organizatorom. Forma wydarzeń i ich tematyka zależy od organizatorów, może to być m.in. promocja nowego produktu, wyprzedaż, akcja charytatywna bądź prelekcja.

👉Po drugie: Informacje opublikowane w wydarzeniu są wyświetlane wszystkim zainteresowanym i biorącym w nim udział. Czyli inaczej niż zwykłe posty z Twojego fanpage, które są wyświetlane jedynie ułamkowi obserwujących. Jest to w szczególności bardzo przydatne, w momencie kiedy tworzymy wydarzenie z dużym wyprzedzeniem, ponieważ każdemu są dostarczane przypomnienia o wydarzeniu.

👉Po trzecie: Informacja o wzięciu udziału w wydarzeniu jest organicznie udostępniana dla grona znajomych osoby zainteresowanej, co powoduje dodatkową, darmową promocję naszego wydarzenia. Tego powodu nie należy traktować jako nadprogramowy pozytyw tworzenia tego typu postów, ale jako promocję naszego wydarzenia.

Dlaczego warto promować wydarzenia na Facebook?

Promocję wydarzenia możemy zaplanować na wiele sposobów. Bardzo popularnymi są dwie metody, które cieszą się dużymi zasięgami.

Jednym z nich są działania z poziomu profilu prywatnego. Tego typu akcja promocyjna polega na zapraszaniu znajomych do wzięcia udziału w danym wydarzeniu, które zostanie udostępnione na tablicy każdej osoby, która weźmie w nim udział. Taki system przekłada się na zwiększone zasięgi organiczne wydarzenia. Natomiast jeśli te działania będą wykonywane przez większą liczbę osób (możemy np. poprosić znajomych o pomoc), dodatkowo zwielokrotnienimy te wyniki. Należy również nadmienić, że nie ma możliwości zapraszania użytkowników do wzięcia udziału w wydarzeniu z poziomu fanpage.

Innym sposobem na promocję wydarzenia jest reklama za pomocą Facebook Ads. Jest to system pozwalający na reklamowanie usług i produktów w postaci nienachalnych komunikatów, które są wyświetlane użytkownikom na ich Facebookowych profilach. Do dyspozycji reklamodawcy jest kilka różnych formatów reklamy, które można dopasować np. do profilu odbiorców. Funkcją, którą się uznaje za najważniejszą w tym systemie stanowi targetowanie, czyli możliwość precyzyjnego dostosowania grupy docelowej według różnych kryteriów. Promocja na Facebook pozwala użytkownikom kierować treści bezpośrednio do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani usługami bądź produktami. Promocja z wykorzystaniem Facebook Ads jest usługą płatną, ale bardzo elastyczną – można ją rozpocząć od dowolnej kwoty. Następnie, w zależności od tego, którą opcję rozliczenia wybraliśmy, jesteśmy obciążani za każde kliknięcie w reklamę (Cost Per Click – CPC), bądź za wyświetlenia (Cost Per Mille – CPM).

Jednoznacznie można stwierdzić, że wydarzenia na Facebooku są bardzo przydatne przy promocji i zwiększaniu zasięgów różnego rodzaju eventów, które mają na celu zabranie pewną ilość audytorium. Natomiast pamiętajmy, że są one zupełnie innym typem komunikatów niż klasyczne posty, dlatego powinno się je wykorzystywać w innych celach niż klasyczne publikacje. Niemniej jednak dużym zaniedbaniem i stratą byłoby nie wykorzystywanie możliwości jakie dają nam facebookowe wydarzenia, dlatego też zachęcamy do regularnego ich tworzenia, jako dodatkowego narzędzia zdobywania zasięgów.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?