Telefon i pisaki na kartce planu kampanii, określanie grupy docelowej odbiorców na Facebooku
19
Październik2020

Jak określić grupę docelową odbiorców na Facebooku?  

Istnieje kilka elementów, które decydują o skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych, a także o efektywności kampanii reklamowych. Jednym z nich jest właściwe określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. To do kogo będziemy się...

Istnieje kilka elementów, które decydują o skuteczności komunikacji w mediach społecznościowych, a także o efektywności kampanii reklamowych. Jednym z nich jest właściwe określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. To do kogo będziemy się zwracać, wpływa na sposób w jaki tworzymy komunikaty. Facebook to bardzo zróżnicowane medium pod względem użytkowników, jakich skupia. Na co zatem zwrócić uwagę dobierając odbiorców w przypadku tej platformy społecznościowej? 

 

Dotrzyj do właściwych odbiorców w kilku ruchach 

  • Pierwszym krokiem jest określenie szerokiego kręguWarto tutaj odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Z myślą o jakim kliencie oferujemy nasz produkt lub usługę? Kto z dużym prawdopodobieństwem nie będzie zainteresowany naszą działalnością? Na tym etapie grupę docelową można określić na podstawie ogólnych cech społeczno-demograficznyctakich jak płeć i wiek.  
  • Warto jednak wykorzystać możliwości jakie dają portale społecznościowe, aby stworz dokładniejszą grupę docelową. Przejdźmy więc do drugiego kroku, który polega na doprecyzowaniu naszej grupy. Facebook pozwala na parametryzację nie tylko wieku czy płci, ale też zawodu, wykształcenia, zainteresowania czy aktywności na portalu. Krok drugi, czyli zawężanie grupy docelowej to dobry moment także na wyeliminowanie tych potencjalnych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem nie będą zainteresowani naszym produktem czy usługą.  
  • Jeśli mamy za sobą powyższe czynności możemy przejść do kolejnego zadania. Polega ono na wybraniu cech klienta idealnego. Wiąże się to z krokiem drugim, ponieważ cechy klienta idealnego powinny wynikać z zawężenia grupy docelowej. Klient idealny to osoba, która potrzebuje naszego produktu lub usługi, a jednocześnie jest w stanie sobie pozwolić na regularne z nich korzystanie. 
  • Na tym targetowanie się jednak nie kończy. W dalszej kolejności stoi przed nami możliwość rozszerzania grupy docelowej. Będzie to ważne zwłaszcza dla przedsiębiorców chcących wejść na kolejne rynki.  
  • Docieranie do konkretnych osób przy pomocy Facebooka to ciągły proces. W jego kontrolowaniu pomagają nam statystyki, których dostarcza nam portal. Wykorzystując je powinniśmy stale obserwować czy nadal docieramy do odpowiednich ludzi i czy nie są konieczne zmiany w targetowaniu. Może się bowiem okazać, że bardziej efektywne będzie stworzenie na przykład dwóch grup docelowych. Dzięki statystykom, które dostarcza nam Facebook możemy więc na bieżąco dopasowywać to, do jakich odbiorców docieramy. drugiej strony sprawdzamy w ten sposób, czy nasze początkowe założenia, co do potencjalnych klientów sprawdzają się.  

 

Dlaczego warto zadbać o odpowiednio dobraną grupę docelową? 

Właściwe targetowanie jest istotne z kilku powodów. W przypadku reklam pozwala ona na optymalizację kosztów związanych z prowadzeniem kampanii. Lepiej dopasowany odbiorca, to także większa szansa na to, że zdecyduje się on na konkretny produkt lub usługę. Dobrze określona grupa docelowa ułatwia także tworzenie właściwej komunikacji i zwiększa zaangażowanie oraz aktywność odbiorców.    

Funkcjonowanie w siecwymaga aktywnego podejścia do Klienta. W naszej agencji zajmujemy się prowadzeniem firmowych kont w mediach społecznościowy i wiemy, jak skutecznie się w nich poruszać, aby trafić do właściwych użytkowników. W szybko zmieniającym się środowisku social mediów pomagamy przedsiębiorcom nie tylko znaleźć nowych odbiorców, ale też utrzymać dotychczasowych.