social media, telefony na tle aplikacji, pinterest, nowy serwis od Google wygryzie Pinteresta
13
Październik2020

Nowy serwis społecznościowy od Google “wygryzie” Pinteresta?  

Pinterest wzmacnia swoją pozycję na rynku mediów społecznościowych - staje się narzędziem do promocji marki, z którego korzysta coraz więcej firm. Dla użytkowników stanowi źródło inspiracji, przydaje się przy tworzeniu listy zakupów czy wyszukiwaniu interesujących...

Pinterest wzmacnia swoją pozycję na rynku mediów społecznościowych - staje się narzędziem do promocji marki, z którego korzysta coraz więcej firm. Dla użytkowników stanowi źródło inspiracji, przydaje się przy tworzeniu listy zakupów czy wyszukiwaniu interesujących produktów. Jest idealną platformą reklamową, umożliwiającą promowanie działalnościtworzenie ofert współpracy czy katalogów, w których można zamieścić link do swojej strony internetowej. Według Oracle Data Cloud sprzedaż produktów promowanych w serwisie Pinterest jest średnio 3.8 razy wyższa, w porównaniu do zwykłej cyfrowej kampanii marketingowej! 

Wygląda na to, że Google dostrzegł szanse oferowane przez tego typu platformy i pozazdrościł Pinterestowi osiągnięć. Wypuścił bowiem na rynek nową aplikację, która powinna zainteresować firmy i agencje social media zajmujące się prowadzeniem fanpage. Platforma oferowana przez Google nazywa się KEEN i według zapowiedzi producenta ma stanowić istną konkurencję dla Pinterestaa nawet Facebooka 

Ten portal społecznościowy jest minimalistyczny i prosty w obsłudze, przyciąga bardzo estetyczną oprawą graficzną i interfejsem. Pozwala na publikowanie zdjęć, artykułów oraz innych treści, które użytkownicy mogą uporządkować w tematyczne katalogi oraz wrócić do nich w razie potrzeby. Swoje zbiory można ukrywać i komponować w dowolny sposób. Poniższy film promocyjny prezentuje działanie KEEN: 

https://www.youtube.com/watch?v=iZVKoNhu968&feature=youtu.be  

Na portalu można założyć konto biznesowe oraz używać go w celu prowadzenia działań reklamowych i marketingowych. Oferując rozwiązania inspirowane Pinterestem, umożliwia promowanie marki i firmowanie własnych produktów. Platforma ta ma zostać wyposażona w szereg nowych rozwiązań, które jednak obecnie (od ponad dwóch miesięcy) znajdują się niestety “w fazie eksperymentalnej”.  Podobnie jak przy użyciu oprogramowania Pocket, użytkownik ma mieć możliwość gromadzenia i zarządzania treściami znalezionymi w sieci, które chce zapisać na przyszłość. 

Logowanie do serwisu odbywa się za pomocą konta Google, a korzystanie z niego jest możliwe zarówno z poziomu strony internetowej jak i aplikacji obsługiwanej przez urządzenia z systemem AndroidUżytkownicy iPhonów i iPadów niestety na obecną chwilę nie mogą używać aplikacji mobilnej.  

To nie koniec wątpliwości związanych z planowanym sukcesem KEEN. Użytkownicy zwracają uwagę na podobieństwo idei przyświecającej Google do dawnego So.cl od Microsoftu. Ten projekt social media został zamknięty w 2017r. Czy koncepcja Google też skończy się fiaskiem? Być może ten portal społecznościowy będzie musiał zmienić nazwę z powodu zbieżności z marką firmowego obuwia. Najbliższy czas pokaże w jakim kierunku rozwinie się przyszłość KEEN. Jedno jest jednak pewne – platformy umożliwiające katalogowanie, zapisywanie i wyszukiwanie treści, jak np. Pinterest czy Instagram, odnoszą ogromny sukces w zakresie działań marketingowych, a prowadzenie social media naszego przedsiębiorstwa jest jego najlepszą reklamą, wpływająca na wyniki sprzedaży.