litery, #stophateforprofit

#StopHateForProfit! Nowe rozwiązania i aplikacje służące walce z mową nienawiści i fake newsami w mediach społecznościowych! 

Już niedługo w naszych smartfonach zagości nowa aplikacja, zaproponowana przez Pernod RicardNowe narzędzie umożliwić ma użytkownikom zgłaszanie postów, które przyczyniają się do podtrzymywania mowy nienawiści lub wprowadzają w błąd. Reagowanie możliwe będzie także na bezczynność moderatorów wobec komentarzy pod postami produktowymi, reklamami na Facebooku czy Instagramie, dlatego tym ważniejsze staje się odpowiedzialne prowadzenie fanpage i reagowanie na szkodliwe wpisy.  

 


 

 

Inicjatywa ta powstała na fali akcji #StopHateForProfit, wywołanej kontrowersyjnym tweetem Donalda Trumpa, odnoszącym się do osób protestujących na rzecz walki z rasizmem klasowym w USA. Sam Twitter również nie pozostał obojętny! Twórcy portalu testują nową funkcję wspierającą realizację celu firmy – stworzenie globalnej przestrzeni do rozmowy. Posty agresywne, zniechęcające ludzi do wyrażania siebie, oprócz tradycyjnego zgłoszenia, można będzie oznaczyć samodzielnie jako niezgodne z zasadami ćwierkającej społeczności. Użytkownicy Twittera otrzymają także możliwość walki z rozpowszechnianiem fake newsów publikowanych często przez osoby o dużych zasięgach. Posty zawierające nieprawdziwe bądź częściowo fałszywe informacje będą odpowiednio oznakowane. Takie zaznaczenie Twitterowicze mogą przyporządkować również samodzielnie.  

 

Działania wymierzone przeciwko dezinformacji w Internecie aktywnie prowadzi także LinkedIn i Instagram. W pierwszym półroczu 2019r. administratorzy serwisu LinkedIn wykryli i zablokowali blisko 22 mln fałszywych bądź w inny sposób szkodliwych kont. Instagram natomiast, w sierpniu 2019r., wprowadził możliwość dodawania znaczników w stosunku do treści, które mogą być nieprawdziwe. Do tej pory opcja ta dostępna jest jednak tylko w Stanach Zjednoczonych.  

 

Aplikacja proponowana przez producenta Pernod Richard ma opierać się na dobrowolnej współpracy użytkowników. To właśnie oni mają zgłaszać wzbudzające wątpliwość treści, tworząc społeczność danej platformy internetowej. Producentowi aplikacji zależy także na poszanowaniu prywatności korzystających z niej osób, dlatego też przestrzeganie wytycznych oraz ogólne funkcjonowanie programu ma być nadzorowane przez zewnętrznego eksperta.  

 

Walka z fake newsami oraz mową nienawiści w social mediach jest korzystna z punktu widzenia rozwoju marki. Firmy prowadzące Instagrama bądź obsługujące Facebooka powinny dbać o to, by umieszczane reklamy nie pojawiały się koło szkodliwych treści. Ich wizerunek może na tym bowiem bardzo ucierpieć.  

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?