mężczyzna patrzy przez lornetkę

Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych?

Publikując posty, zdjęcia, filmy czy linkując materiały social mediach, my – jako udostępniający, chcemy trafić do jak największego grona odbiorców. Kiedy jednak należy wybrać odpowiedni moment, aby zdobyć jak największy zasięg oraz wejść w interakcję z innymi użytkownikami?  

Na podstawie przeprowadzonych badań z początku 2019 roku, przeanalizujemy i omówimy wyniki, które pokazują przedział czasowy największego ruchu najliczniejszych Social Media. 

 

FACEBOOK 

Największy portal społecznościowy odwiedza dziennie 1,52 miliarda użytkowników, według badań pod koniec IV kwartału 2018 roku. Najwyższą średnią aktywność wśród prywatnych kont, jak i fanpage’ów różnych marek, odnotowano we wszystkie piątki. Na drugim miejscu plasują się czwartki, a następnie środa. Co ciekawe, największą interakcję pod postami znanych marek odnotowano właśnie w środy, mimo dopiero trzeciej pozycji na tej liście. Jeśli prowadzisz swój biznes i posiadasz fanpage na Facebooku, dobrym pomysłem będzie publikowanie postów właśnie w ten dzień.  

Jeśli chodzi o godziny, największe zainteresowanie przypada na godzinę 9:00, okres od 12:00 do 16:00 oraz wczesny wieczór (19:00-20:00). Warto tutaj również wziąć pod uwagę format treści publikowanych postów. W porannych godzinach lepiej przyjmą się audiowizualne treści od długich artykułów. Jeśli planujesz natomiast zamieszczenie tekstu w swoim poście, lepszym pomysłem będzie zamieścić go w godzinach popołudniowych lub wieczornych – zostaną o wiele chętniej przyjęte i odebrane przez użytkowników wracających z pracy bądź odpoczywających w domu. 

 

INSTAGRAM 

 

Cieszący się stale rosnącym zainteresowaniem Instagram, ma wiele wspólnego z Facebookiem i nie mamy tu na myśli tylko jednego właściciela. Badania dotyczące publikacji postów, pokazują bardzo zbliżone dane do tych “fejsbukowych”. A jak jest w praktyce? Środa ponownie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu dni, kiedy to najlepiej zamieszczać zdjęcia czy filmy. W połowie tygodnia wszyscy szukają wspaniałych zdjęć, które pozwolą im przetrwać do weekendu. Wszystkie pozostałe dni tygodnia, z wyjątkiem wtorku, mają stałe i bardzo zbliżone wskaźniki zaangażowania. 

Pora obiadowa to szczyt dnia dla korzystających z Instagrama. Relacje ze stołów, możemy znaleźć codziennie na największych, obserwowanych profilach w serwisie. Sami, też bardzo chętnie dzielimy się zdjęciami jedzenia, czy to ręcznie przygotowanego przez nas, czy zamówionego w restauracjach, co pokazują wyniki ilości użytych hashtagów. Posty na Instagramie opublikowane zaraz po godzinach pracy (16-18), również cieszą się zainteresowaniem wśród odbiorców, co pokazuje ich aktywność. Wielu użytkowników sprawdza swoje kanały w drodze z pracy czy domowym zaciszu. Warto o tym pamiętać, kiedy staramy się zwrócić uwagę użytkowników na nasze posty. 

 

TWITTER 

 

Ze względu na formę treści publikowanej w postaci mikroblogów na Twitterze, umieszczenie posta oraz jego dalszy los, jest bardzo zależny od daty jego publikacji. Statystycznie, najlepszymi dniami na tweetowanie” są środy oraz czwartki i to one przynoszą największą klikalność oraz “retweety”. Mając to na uwadze, sensowne jest, aby nasze zaangażowanie w posty na Twitterze było wzmożone w południe, w porze lunchu jak i od 17:00 do 18:00, zaraz po wyjściu z pracy.  

Jednakże ważny jest tu również czas reakcji. Najpopularniejsze “tweety” to takie, mające odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym. Można je również nazwać swoistym real time marketingiem. 

 

LINKEDIN 

 

Na koniec pod lupę bierzemy LinkedIn – portal społecznościowy, który wykorzystuje się tylko w celach zawodowych, łączący użytkowników z potencjalnymi pracodawcami. Na tej wyjątkowo biznesowej platformie, użytkownicy średnio przebywają częściej w ciągu tygodnia niż w weekend. Każdy chce przecież odpocząć od codziennych spraw zawodowych. Pod względem liczby udostępnień i “kliknięć” wtorek jest najczęściej odwiedzanym dniem. Podobnie jak w przypadku Facebooka, najlepsze godziny do publikacji, to te bezpośrednio przed pracą, po niej i podczas przerwy na lunch. 

Podsumowując, najczęściej wybieranym i odnotowanym okresem na spędzanie czasu w social mediach, są dni tygodnia roboczego, zwłaszcza środa i czwartek, w godzinach obiadowych oraz wczesno-wieczornych. Jednak nie należy w ciemno publikować swoich postów. Badania zostały przeprowadzone wśród społeczności o przeróżnych zainteresowaniach.  Wyniki mogą się więc różnić, w zależności od branży w jakiej się obracamy, dlatego warto obserwować ruch na swoich stronach i dopasowywać go do swoich odbiorców. 

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?