27
Grudzień2019

Czego nie robić na firmowym koncie Facebook ?

Wiesz już, jak duży potencjał drzemie w mediach społecznościowych i chcesz promować swoją firmę na Facebooku? Liczysz na dotarcie do jak największego grona i zrobienie fantastycznego wrażenia, które zapewni Ci...
Wiesz już, jak duży potencjał drzemie w mediach społecznościowych i chcesz promować swoją firmę na Facebooku? Liczysz na dotarcie do jak największego grona i zrobienie fantastycznego wrażenia, które zapewni Ci nowych klientów, ale polubienia na Twojej stronie stoją w miejscu? Samo założenie profilu nie wystarczy – to dopiero pierwszy krok w przygodzie z social media. Przygotowaliśmy kilka przykładów błędów w prowadzeniu fanpage na portalu Facebook, których powinieneś się wystrzegać.    
1. Prowadzenie konta firmy z konta prywatnego 

Wbrew pozorom to bardzo często popełniany błąd. Wiele osób zamiast fanpage’a tworzy profil prywatny  niektórzy nawet postanawiają promować firmę korzystając ze swojego osobistego konta. Prowadzi to do wielu niebezpiecznych wizerunkowo sytuacji, które mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Tworząc konto biznesowe upewnij się, że decydujesz się na fanpage, a nie profil prywatny.  

2. Wyrażanie osobistych poglądów i emocji 

Firmowy fanpage ma przedstawiać firmę i docierać do jak najszerszego grona odbiorców, których zaangażuje w związane z firmą treści i nawiąże z nimi pozytywne relacje. Prowadząc fanpage budujesz markę, która powinna być profesjonalna i dać się lubić. Publikowanie emocjonalnych treści czy wyrażanie osobistych poglądów zostaw na swoim prywatnym koncie, jeśli czujesz, że musisz wyrazić swoją opinię. Firma nie powinna komentować i wydawać opinii na tematy, w których się nie specjalizuje – szczególnie gdy chodzi o światopoglądy.   

3. Krytykowanie fanów lub konkurencji 

Krytyka – nawet w dobrej wierze – może zostać odebrana jako atak czy hejt. Jako marka unikaj negatywnych wypowiedzi o kimkolwiek. Nawet, jeżeli fan pokusi się o uszczypliwy komentarz na temat Twojej firmy lub nie spodoba Ci się działanie konkurencji. Pamiętaj, że jako marka musisz dbać przede wszystkim o wizerunek, dlatego każda wypowiedź powinna być przemyślana. Nie łudź się, że usunięcie napisanego pod wpływem emocji komentarza sprawi, że fani go nie zobaczą.  

4. Za dużo lub za mało postów 

Problemem bywa nieodpowiednie dobranie częstotliwości postów. Firma musi zdobywać zaangażowanie potencjalnych klientów, ale zbyt częste publikowanie treści staje się nachalne i odrzucające. Pamiętaj też, aby zachować spójność tematyczną tekstów i odpowiednio wyważyć ich obszerność. Nie zapomnij o optymalnym wykorzystywaniu reklam na Facebooku. 

5. Nieaktualne dane lub brak informacji o firmie 

Użytkownicy Facebooka trafiający na Twój fanpage powinni mieć łatwy dostęp do aktualnych i rzetelnych informacji o firmie. Nie bagatelizuj więc wartości zakładki z informacjami – to jeden z pierwszych elementów, jakie sprawdzają nowi potencjalni klienci. Pamiętaj, żeby zadbać o czytelny opis kluczowy  dotyczący tego, czym zajmuje się firma. Nie powinien być zbyt ogólny, ale zawiłość informacji również działa na niekorzyść.   Brzmi znajomo? Z pewnością zdarzyło Ci się trafić na takie przykłady prowadzenia Facebooka, choć żywimy nadzieję, że miałeś okazji samemu zabłysnąć którymś z przedstawionych punktów. Pamiętaj, że jeśli nie odnajdujesz się w mediach społecznościowych, warto powierzyć je profesjonalnej agencji social media