03
Styczeń2020

Trendy w mediach społecznościowych na 2020 rok

Święta, święta i po świętach. Po grudniowym szaleństwie, nastał czas wspomnień i planów na zbliżające się miesiące. Nasze smartfony również nie próżnowały, dokumentując wspaniałe chwile przez cały ten okres. Wraz...

Święta, święta i po świętach. Po grudniowym szaleństwie, nastał czas wspomnień i planów na zbliżające się miesiące.

Nasze smartfony również nie próżnowały, dokumentując wspaniałe chwile przez cały ten okres. Wraz z nadejściem Nowego Roku, wszelkie platformy zasypywane są setkami zdjęć, filmów i postów. Nikogo przecież nie dziwi już fakt, że media społecznościowe stały się integralną częścią naszego życia. Biorąc pod uwagę ich znaczenie, marketerzy i różne przedsiębiorstwa gromadzą się na platformach społecznościowych, mając nadzieję na kontakt z docelowymi klientami. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i wejść dobrze w Nowy Rok, obowiązkiem jest bycie na bieżąco ze wszelkimi nowinkami.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze trendy w mediach społecznościowych, o których warto wiedzieć w 2020 roku.

   

#1 - Treści efemeryczne

Współcześnie ludzie mają krótki czas uwagi, a sam sposób w jaki lubią konsumować treści, również się zmienił. Właśnie dlatego, formaty takie jak “relacje” stały się tak popularne.

Coraz mocniej zaczynają również służyć marketerom i ich strategiom reklamowym. Według badań przeprowadzonych w styczniu 2019 roku, ponad 500 milionów użytkowników Instagrama korzysta dziennie z tej opcji serwisu.

 

#2 - Niszowe platformy społecznościowe

Facebook i Instagram od dawna dominują w mediach społecznościowych jako największe i najpopularniejsze serwisy. W ostatnich latach jednak pojawiło się kilka innych niszowych platform mediów społecznościowych, które także zyskały sławę.

TikTok jest jedną z takich platform, która rozpoczęła swoją działalność w 2016 roku zyskując natychmiastową popularność wśród młodzieży. Jego chiński właściciel wykupując za ponad miliard dolarów zbliżoną aplikacje - musical.ly, wyniósł swój projekt na 9 miejsce w rankingu najpopularniejszych social mediów.

Innym mniejszościowym portalom, również nie brakuje masy sympatyków. Firmy B2B częściej wybierają portal LinkedIn, a społeczność graczy - Twitcha.

 

#3 - Instagram usuwa widoczność like’ów

Sam mechanizm lajkowania zdjęć i filmów nie zniknie, zmieni się tylko widok wyświetlanych reakcji na naszym profilu. Na razie, w ramach testów, Instagram ukrywa liczbę lajków zdjęć dla osób oglądających.

Twórcy aplikacji sprawdzają, czy ukrycie ich liczby odmieni sposób w jaki korzystamy serwisu. Takie rozwiązanie kierowane jest do osób, które popularyzują niewłaściwe zachowania, emanują nagością i zachęcają do nieodpowiedniego stylu życia, robiąc to tylko w celu pompowania sobie liczby fanów i wyciągania pieniędzy od reklamodawców.

Jest jednak wiele osób, które odrzucają taki powód dodając, że Instagram wprowadzając tę zmianę chce sam móc zarobić więcej. Marki wpłacają ogromne kwoty na konta osób promujących ich produkty. Żadne z tych pieniędzy nie trafiają jednak bezpośrednio do założycieli. Usunięcie widoczności polubień ma utrudnić markom zmierzenie bezpośredniego wpływu swoich kampanii tak, jak obecnie i zachęcić do inwestowania w reklamy na Instagramie, gdzie mogą z łatwością śledzić wskaźniki rentowności (ROI).

Jaka będzie przyszłość i główne zamierzenie Twórców - czas pokaże.

 

#4 - Rozwój handlu sieciowego

Social commerce to nic innego, jak wykorzystanie portali społecznościowych w kontekście działalności e-commerce. Największe platformy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy Pinterest są od dawna wykorzystywane przez różne marki do sprzedaży swoich produktów. Trend ten będzie się dalej umacniał wraz z coraz większą liczbą sieci społecznościowych wprowadzających funkcje sprzedaży.

Począwszy od postów komercyjnych na Facebooku po witryny sklepowe na Instagramie, sieci społecznościowe nieustannie ewoluują, by stać się platformami sprzedaży detalicznej. Firmy i ich marketerzy, wykorzystują je ciągle, wprowadzając taki rodzaj handlu do swoich strategii sprzedaży.

 

#5 - Dominacja treści video

Treść wideo jest jedną z najbardziej angażujących form aktywności i wkrótce zdominuje media społecznościowe. Niezależnie od tego, czy są to krótkie filmiki takie jak Stories na Instagramie lub TikToku czy też kilkuminutowe video na YouTube, filmy są przyszłością mediów społecznościowych.

Według badań Cisco, do 2022 roku, 82% wszystkich treści online będzie treściami wideo. To wyraźnie pokazuje, jak bardzo ważne jest wykorzystywanie wszelkich nagrań do celów promocyjnych.

 

#6 - Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość

W mediach społecznościowych nastąpi wzrost stosowania technologii takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR) i rzeczywistość wirtualna (VR).

Facebook już stawia pierwsze kroki w tym kierunku, wprowadzając “Horizon”, ich społeczny świat wirtualnej rzeczywistości. Dzięki niemu, ludzie mogą współtworzyć i eksplorować nowy, internetowy świat.

Inaczej przedstawia się obecność rozszerzonej rzeczywistości w social media. Filtry AR są obecnie używane na kilku głównych platformach, takich jak Snapchat i Instagram. Zastosowania AR w mediach społecznościowych nie ograniczą się jednak tylko do filtrów fotograficznych. Marki będą mogły również wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość, aby zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe.