15
Październik2019

Marka osobista na Linkedin

Czym tak naprawdę jest marka osobista? Kiedy słyszymy o marce od razu przed oczami staje nam prestiż - kosztowne ciuchy, zegarki, telefony. Niewiele osób jest świadomych, że w rzeczywistości każdy...
Czym tak naprawdę jest marka osobista?

Kiedy słyszymy o marce od razu przed oczami staje nam prestiż - kosztowne ciuchy, zegarki, telefony. Niewiele osób jest świadomych, że w rzeczywistości każdy z nas kreuje własną wyjątkową markę. 😎 Ba! My sami nią jesteśmy. W końcu jak nas widzą tak nas piszą, czy tego chcemy czy nie. Każda na pozór zwykła aktywność online: posty, komentarze, zdjęcia na Facebooku czy Instagramie, tworzą nasz własny unikalny wizerunek.

Obecnie, jednym z bardziej wartościowych portali biznesowych jest LinkedIn. Jak zatem kreować na nim przyciągający kontent i zwrócić uwagę ważnych osób?

Linkedin, a kreowanie własnego unikatowego wizerunku.

Każdy z nas posiada własną unikatową markę, ale to nie wystarczy by osiągnąć sukces. Trzeba dodatkowo zadbać, aby w krótkim czasie dojść do zamierzonych celów. Serwis Linkedin, na szczęscie daje nam naprawdę mnóstwo możliwości: obecnie liczy ok. 300 milionów użytkowników i cały czas rośnie w siłę! Jako portal typowo biznesowy, kładzie nacisk na budowanie relacji między ludźmi, co więcej każda zarejestrowana osoba, w tym ważni przedsiębiorcy i rekruterzy, mają dostęp do naszego profilu. Ponadto nasz profil na LinkedIn decyduje o charakterze danej marki i stwarza nasz osobisty wizerunek. Od niego zależy w dłużej mierze, kto zainicjuje z nami kontakt, a kto nie. Istotne jest zatem, żeby nasze konto wyglądało profesjonalnie, a uzupełniane treści były wartościowe.

Co zapewni nam sukces na LinkedIn?

Przy prowadzeniu konta na LinkedIn należy pamiętać o odpowiednim doborze udostępnianych wpisów. Musimy mieć na uwadze, czym dzielimy się na swoim profilu i jakie treści prezentujemy. Warto poruszać tematy, o których mamy jakieś pojęcie. Mówmy o naszych pasjach, zainteresowaniach, równocześnie pokazując ich wartość. Udostępniając przypadkowe bądź niedopracowane posty – wyjdziemy na osoby niekompetentne i nieprofesjonalne. Dlatego sami twórzmy treści i postarajmy się o to, aby niosły coś więcej niż szczegóły z naszego życia prywatnego.

Warto również zadbać o porządne zdjęcie profilowe, godnie nas reprezentujące. I co najważniejsze - warto eksperymentować! Sztampowy profil na pewno nie zachęci pracodawców lub kontrahentów.

Ciekawą inicjatywą są wszelkiego rodzaju filmy oraz prezentacje SlideShare. Wszelkie działania multimedialne oprócz tego, że urozmaicą twój profil dodatkowo zrobią pozytywne wrażenie na wszelkiego rodzaju odbiorcach.

Jak zbudować solidną markę na LinkedIn. Poniżej kilka wskazówek w pigułce:


    • Bądź autentyczny, umieszczaj wartościowe wpisy z przesłaniem, a z pewnością osiągniesz sukces! Pisz o swoich pasjach, zainteresowaniach. Nie ograniczaj się do sztampowych wpisów tekstowych. Eksperymentuj!

    • Zadbaj o stronę wizualną swojego profilu. Profesjonalne zdjęcie pomoże Ci w stworzeniu imponującego wizerunku.

    • Korzystaj z udogodnień platformy takich jak np. LinkedIn Pulse, który możesz wykorzystać jako wewnętrzną platformę blogową.

    • Istotna jest precyzja i spójność! Składna szata graficzna profilu doda Ci profesjonalizmu. Starannie dobieraj grupy, do których chcesz dołączyć. Zaoszczędzi Ci to wiele straconych godzin, przeznaczonych na nieowocne dyskusje.

    • Bądź w stałym kontakcie ze znajomymi. Powiadomienia ,,Push” ułatwią Ci to zadanie! Nie musisz się martwić, że jakaś ważna informacja zostanie pominięta. Utrzymywanie dobrych relacji, jest pomocne w tworzeniu rekomendacji i w docieraniu do szerokiego grona odbiorców.

    • Systematycznie i regularnie prowadź swój profil! Wyglądamy wtedy na osoby, które poświęcają sporo czasu na osobisty rozwój i jesteśmy bardziej atrakcyjni w oczach rekruterów czy potencjalnych kontrahentów. Ponadto tworzymy tak ważny na tej platformie wizerunek ekspertów!

    • Na bieżąco aktualizuj dane na swój temat.


Podsumowanie
Linkedin to rewelacyjny portal do tworzenia marki osobistej w przestrzeni medialnej. Dzięki systematyczności, zaangażowaniu i zwróceniu uwagi na naszą działalność, możemy w krótkim czasie stworzyć za jego pomocą profesjonalny wizerunek. 👌😎 Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki, przybliżą Was do sukcesu 😊!