Pinterest dla początkujących

Odwiedziliście już serwis społecznościowy Pinterest, przez przypadek lub celowo, ale wciąż nie wiedzieliście jak z niego korzystać? No to trafiliście pod dobry adres. Przygotowaliśmy dla Was kilka najważniejszych wskazówek jak się po nim poruszać.

Pinterest to medium społecznościowe, dzięki któremu znajdziecie dla siebie nowe sposoby na spędzanie czasu, udostępnicie ulubione zdjęcia, ale przede wszystkim – zainspirujecie się. Serwisowi przyświeca idea dzielenia się pomysłami, rozwiązaniami i zainteresowaniami. Na Pintereście jest ponad 150 milionów aktywnych użytkowników. Zatem, na pewno znajdziecie tam osobę, która podziela Wasze pasje i chętnie Wam przedstawi ich spojrzenie.

Znacie powiedzenie: “jemy oczami”? Święta prawda! Większość z nas to prawdziwi wielbiciele estetycznych, przyjemnych dla oka zdjęć. Stąd rosnąca popularność takich portali jak Instagram, czy właśnie Pinterest, ponieważ większość użytkowników angażuje się w treści wizualne.

W Pintereście możecie surfować między inspiracjami dotyczącymi wystroju wnętrz, przepisów, “life hacków”, czy projektów własnoręcznie wykonanych kalendarzy… Tego jest naprawdę mnóstwo! Na całe szczęście, to “mnóstwo” znajduje się w jednym miejscu dostępnym dla Was o każdej porze i gdziekolwiek jesteście. Nie musicie się bać, że wycinki do scrapbooka gdzieś się zgubią, pies pogryzie gazetę z inspiracjami lub że zalejesz kawą swoje projekty.

Statystyki mówią, że Pinterest w 80% wykorzystywany jest przez kobiety. Jednak to wcale nie znaczy, że nie pojawiają się takie kategorie pinów jak “Technologie”, “Sport”, czy “Samochody”. Każdy znajdzie tam dla siebie miejsce.

No właśnie – “piny”. Znacie już żargon jakim posługuje się Pinterest? Nie? W porządku. Zostawcie to nam. Poniżej kilka najpopularniejszych zwrotów, na które z pewnością natkniecie się w serwisie:

Pin – obraz, ilustracja bądź zdjęcie, który przekierowuje do strony. Jest to również przycisk do przypinania zdjęć do tablicy.

Repin (Zapisz) – przypinanie zdjęcia innego użytkownika do swojej tablicy.

Send (Wyślij) – dzięki tej opcji możecie wysłać pin do innego użytkownika.

Board (Tablica) – to Wasza tablica, na której znajduje się kolekcja przypiętych przez Was pinów. Istnieje możliwość stworzenia osobnych, tematycznych tablic, których nazwa zależy wyłącznie od Was.

Secret Board (Tablica ukryta) – chyba już wiecie czego możecie się spodziewać. Jest to tablica ukryta, tylko dla Waszego wglądu. Jeśli jednak będziecie chcieli ja udostępnić innym użytkownikom, macie tylko jedną szansę. Nie możecie ponownie ustawić trybu prywatnego dla tej samej tablicy.

Category (Kategoria) – kategorie pinów od Architektury po Święta i uroczystości.

Follow/Unfollow (Obserwuj/Przestań obserwować) – jak w każdym medium społecznościowym możecie śledzić aktywność swoich ulubionych użytkowników. Jest możliwość obserwowania pełnych profili i pojedynczych tablic.

Skoro wiecie już jakim językiem się posługiwać wśród użytkowników Pinteresta, nadszedł czas by przejść do tych najistotniejszych rzeczy. A mianowicie: Jak zacząć swoje działania na Pintereście?

Oto 10 najważniejszych porad:

1. Zarejestrujcie się wykorzystując Wasze konto na Facebooku lub adres e-mail. W dalszej części będziecie mogli podpiąć również Waszą stronę internetową (koniecznie!) oraz profil na Twitterze.

2. Nazwijcie Wasze profile swoim produktem lub marką. Jeśli takich nie posiadacie, stwórzcie coś kreatywnego, ale jednocześnie wskazującego na treści udostępniane w Waszych tablicach. Pamiętajcie również o opisie pod zdjęciem. To pierwsza informacja, którą użytkownicy serwisu przeczytają widząc Wasz profil.

3. Po podłączeniu kont wykorzystywanych przez Was mediów społecznościowych, przyszła pora na obserwowanie. Znajdźcie profile swoich najbliższych znajomych i poznajcie co ich inspiruje. Może jakieś pierwsze repiny?

4. Jeśli tak, to uporządkujcie Wasze tablice i stwórzcie osobne boardy dla poszczególnych kategorii pinów. Nadajcie im konkretne nazwy. Inni użytkownicy widząc tak uporządkowane tablice chętniej pozostają na profilach i częściej decydują się na ich zaobserwowanie.

5. Aby zwiększyć zasięgi i zaangażowanie użytkowników Pinteresta, udostępniajcie i przepinajcie regularnie. To zdecydowanie lepsze działanie niż robienie tego na raz.

6. Dodajcie wtyczkę Pinterest do przeglądarki. Pozwoli Wam ona na przypinanie zdjęć i grafik prosto z każdej witryny, na której się obecnie znajdujecie.

7. Pamiętajcie o nadawaniu odpowiednich nazw udostępnianym zdjęciom. Przeglądarki także je czytają więc unikajcie przypadkowych ciągów liczb czy liter. 6789432432.jpg mówimy nie!

8. Liczba użytkowników anglojęzycznych to około 75 milionów w serwisie Pinterest. Dajcie im możliwość znaleźć i zrozumieć Wasze treści, tworząc wpisy do zdjęć i tablic również w języku angielskim.

9. Komentujcie i angażujcie się w treści innych użytkowników. Po prostu – budujcie społeczność!

10. Jeśli prowadzicie otwarty profil i Waszym celem jest dotrzeć do jak największej liczby osób, pozwólcie im także wyszukać Waszą tablicę. W ustawieniach prywatności, nie decydujcie się na ukrycie swojego profilu przed wyszukiwarkami.

Jeśli wiecie już co i jak, dajcie się poznać innym użytkownikom Pinteresta, stwórzcie nowe pasje i odnajdźcie inspiracje, których tak długo szukaliście!

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?