Wstęp
Polskie Składy Węglowe rozszerzyły swoją dotychczasową ofertę o unikatowy produkt – Błękitny węgiel, ekologiczną alternatywę dla tradycyjnego paliwa. Niskoemisyjny, bezdymny i generujący mniejszą ilość popiołu zamiennik to rewolucyjne rozwiązanie w walce ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza.
Nasza współpraca trwała od maja 2019 do kwietnia 2020
Analiza sytuacji początkowej
Pomimo wielu zalet Błękitny Węgiel nie był produktem rozpoznawalnym na rynku. Próby wypromowania oferty przyciągały wyłącznie odbiorców krytykujących i podważających skuteczność rozwiązania.
Wyzwania
Węgiel to mało atrakcyjny produkt z punktu widzenia indywidualnego klienta. Głównymi wyzwaniami było zatem przykucie uwagi odbiorców, zainteresowanie go produktem i jego unikatowymi cechami oraz zachęcenie do zakupu.
Działania
Pierwsze działania skupiliśmy na rozpoznawalności marki na Facebooku. Rozpoczęliśmy wprowadzanie płatnych kampanii reklamowych, odnowiliśmy szatę graficzną i ujednoliciliśmy styl prowadzonej komunikacji na postawie wcześniej opracowanych strategii i harmonogramów.
Postawiliśmy na działania informujące o zaletach produktu popierając udostępniane treści wiarygodnymi wynikami badań i wypowiedziami ekspertów. Rozpoczęliśmy również stałą komunikację z odbiorcami, co pozwoliło nam na rozwianie wielu wątpliwości i walkę z bezpodstawnymi zarzutami.
Dodatkowo, udostępnialiśmy liczne treści zewnętrze związane z branżą.


Efekty
Ekologiczny Błękitny Węgiel zyskał popularność nie tylko wśród klientów indywidualnych – sięgały po niego również całe wsie, miasta i gminy. W sieci oraz na łamach prasy tradycyjnej pojawiło się wiele pozytywnych wzmianek o produkcie. Popularność marki i oferowanego produktu docierała do wielu zakątków kraju, czego wynikiem był wzrost liczby sprzedanego asortymentu.
