10
Lipiec2019

5 Instagramowych trendów w marketingu na rok 2019

Od naklejek z Instagram Stories do „nano-influencerów” - te trendy pomogą Ci dowiedzieć się, co warto wziąć pod uwagę w bieżącym roku. Dokąd zmierza branża i jak możesz poprawić swoje...
Od naklejek z Instagram Stories do „nano-influencerów” - te trendy pomogą Ci dowiedzieć się, co warto wziąć pod uwagę w bieżącym roku. Dokąd zmierza branża i jak możesz poprawić swoje umiejętności na Instagramie? Przedstawiamy pięć trendów, które naszym zdaniem będą królować na portalu.

Trend nr 1 - Zaangażowanie na Insta przenosi się z lajków na naklejki.

Zaangażowanie na portalu jest jedną z najważniejszych statystyk istniejących na Insta. Statystyki ukazują, że wraz z stałym wzrostem kont na portalu, zwiększa się również popularność Instagram Stories. Algorytm Instagrama, który ustala priorytety treści, pokazał, że zwykłe posty na Instagramie nie są tak popularne jak kiedyś, a jeśli uzyskasz mniej wyświetleń publikacji zapewne zmniejszy się poziom zaangażowania.

W ciągu kilku ostatnich lat, Instagramowe Stories wystrzeliły popularnością, a każdego dnia ogląda je ponad 400 milionów użytkowników. Aktualnie uważa się je za całkowicie osobną aktywność społecznościową (podobnie jak w przypadku Twittera czy Facebooka). Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie na Insta profilu, zamiast skupiać się wyłącznie na tym “jak zdobyć więcej polubień pod postami”, to czas również zadbać o Instagram Stories. Okazuje się, że najlepiej obecnie działają tutaj tzw. naklejki.

Naklejki Instagram Stories zapewniają darmowy, łatwy i zabawny sposób na zwiększenie zaangażowania obserwujących i sprawią, że obserwujący zainwestują swój czas w twoją markę, treść, a nawet produkty. Najpopularniejszymi wśród naklejek i najbardziej angażującymi są:

✔ “Odliczanie” (z ang. “Countdown”);
✔ “Pytania” (z ang. “Questions”);
✔ “Ankiety” (z ang. “Polls”).


Trend nr 2 - Influencerzy stają się bardziej wiarygodni.

Autentyczność staje się ogromnym trendem marketingowym na Instagramie. Nadszedł kres czasów sztucznych postów, nadmiernie edytowanych zdjęć i komentujących botów. Nastał świt dla autentycznych relacji i prawdziwych doświadczeń. Szczególnie zmienia się w tych aspektach influencer marketing. Pomimo tego, ze marki są podekscytowane tym typem reklamy, regularni użytkownicy Instagrama zaczęli dostrzegać perfekcyjne posty i sponsorowane treści.

Jednym z najlepszych sposobów na stworzenie autentycznego partnerstwa jest myślenie długoterminowe. Zamiast współpracować z influencerami przez krótki okres czasu, zdecydowanie lepszym pomysłem jest współpraca w oparciu o kontrakt długoterminowy. Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie dłuższej współpracy z wpływowymi pracownikami i tworzenie całorocznych kontraktów, które będą zawierać np. jeden post na kwartał i kilka publikacji w Instagram Stories.

Konsekwentne informowanie o marce przez długi okres czasu nie tylko zwiększa liczbę przywołania marki, ale także pomaga jej zwolennikom w powiązaniu Twojej marki z influencerem, co może skutkować lepszym zaangażowaniem i wynikami.


Trend nr 3 - Micro Influencerzy będą przodować.

Większy nie zawsze znaczy lepszy, zwłaszcza jeśli mówimy o marketingu na Instagramie. Wiele popularnych osób, które wykorzystuje portal w celu zarobkowych boryka się z problemem, którym jest to, że duże firmy wolą współpracować z tzw. mikro-influencerami. Obecnie wydaje się, że każdy chciałby zostać influencerem i może się to stać prawdą, gdyż marki decydują się nawet na kooperację z użytkownikami, którzy mają zaledwie koło 1000 obserwujących.

W bieżącym roku, szczególny nacisk będzie się kładło na jakość, czyli wartościowe wpisy u zaangażowanie obserwujących, a nie ich ilość. Takie samo podejście zaczęło się pojawiać u przedsiębiorców - zaczęła rosnąć liczba mikro marek, które stanowią konkurencje dla dużych firm i mogą generować dochód na poziomie milionów dolarów dzięki dobrym projektom i niskim kosztom pozyskiwania klientów (głównie za pomocą mediów społecznościowych).

„Sieci społecznościowe, które są prawdziwie społeczne (w przeciwieństwie do komunikatorów) i umożliwiają odkrywanie stylu życia, są idealne dla tego świata i nikt nie robi tego lepiej niż Instagram” - pisze Scott Belsky, dyrektor ds. Produktu w Adobe.

Dzięki możliwościom hiper-targetowania reklam na Instagramie, mikro-marki mogą sprzedawać produkty stworzone dla konkretnego klienta, którego mogą następnie przekierować na Instagram. Ludzie pragną spersonalizowanej treści i nic ich nie powstrzyma przed wciśnięciem przycisku “przestań obserwować”, jeśli publikacje nie będą współgrać z ich gustami.


Trend nr 4 - Śledzenie ROI z Instagrama. (rent on investment) - zwrot z inwestycji

Jeden z największych tegorocznych trendów będzie zdecydowanie bardzo użyteczny. Mowa o śledzeniu ROI (z ang. śledzenie zwrotu z inwestycji) z Instagrama, w tym możliwość śledzenia przychodów z poszczególnych postów i Stories, aby zobaczyć, jakie treści generują największą sprzedaż.

Będzie to dawało możliwość zobaczenia analizy, takiej jak “Instagram Account Analytics” (w skrócie API), która aktualnie przechodzi beta testy. Dzięki temu rozwiązaniu, strony trzecie będą mogły tworzyć lepsze raporty i programy śledzące.

Czasy kiedy po prostu publikowałeś zdjęcia na Instagramie już dawno minęły. Teraz marki musza optymalizować swoje działania marketingowe, aby uzyskać jak najlepszy czas na publikowanie, planowanie postów oraz monitorowanie zaawansowanych analiz.

Dlatego jeśli chcesz korzystać z Instagrama w celu rozwoju swojej firmy w 2019 r., musisz stworzyć zaawansowaną strategię działania, na bieżąco optymalizować treści i analizować wyniki.


Trend nr 5 - Powstanie Dark Social i Instagram Direct

“Dark social” może brzmieć złowieszczo, ale w rzeczywistości odnosi się wyłącznie do mediów społecznościowych, których nie możemy śledzić, jak linki i posty udostępniane w bezpośrednich wiadomościach.

W 2018 roku zaobserwowaliśmy dużą, pozytywną zmianę w stosunku do Instagram Direct. Dodanie gifów i czatu wideo, było kluczowym aspektem wpływającym na późniejszą popularność aplikacji, która przekształciła się z prostego komunikatora dwóch osób w solidną platformę czatu grupowego. Dzięki takim funkcjom jak odpowiedzi i udostępnianie w Stories na Instagramie, jest łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej rozpocząć z kimś prywatną rozmowę, która obejmuje również firmy.

Możemy się spodziewać, że Instagram będzie kontynuował rozbudowę Directa i prawdopodobnie zniknie z Instagramu całkowicie, ponieważ jest on połączony z zewnętrzną aplikacją, podobnie jak Facebook z Messenger.

Instagram zapewne w przyszłości ułatwi firmom reagowanie na wszystkie bezpośrednie wiadomości. Obecnie interfejs API nie obejmuje Directa, więc jedynym sposobem, w jaki firmy mogą odpowiedzieć na wszystkie wspomniane wiadomości i historie, jest telefon komórkowy.

My zdecydowanie byśmy chcieli zobaczyć ulepszone wiadomości biznesowe na Instagramie i możliwość odpowiadania na wiadomości prywatne z pulpitu. Taki patent bez dwóch zdań usprawniłby komunikację wielu użytkowników.