Jak zdobyć więcej followersów na Instagramie? Poznaj 6 sprawdzonych sposobów.

Instagram obok Facebooka jest jednym z największych portali społecznościowych, pomagających w promowaniu marek online. Główne założenie Instagrama jest bardzo proste: dodawanie dużej ilości estetycznych zdjęć i ograniczanie niepotrzebnej treści do minimum. Zdjęcia opublikowane przez osoby obserwowane na Instagramie, służyć mają za codzienną dawkę inspiracji. Czerpanie przyjemności z obsługi portalu ułatwia również, bardzo intuicyjny panel sterowania.

Niech użytkownicy Instagrama polubią Twój kanał! Ci którym się spodoba, z pewnością zostaną związani z Twoją firmą na dłużej.

 

Oto przydatne tricki, które pomogą ci  zabłysnąć  i zwiększyć liczbę obserwatorów na Twoim Instagramie:

  1. Tagowanie – miejsc i osób

Jednym z przydatnych sposobów na zwiększenie zainteresowania Twoim profilem jest tagowanie za pomocą znaczka „@”. Opcja oznaczania zarówno znajomych, jak i miejsc, w których się znajdujesz sprawia, że fotografia ta pojawia się również w galerii oznaczonego profilu. Jeżeli jego właściciel polubi Twoje zdjęcie, zasięg posta zostanie zwiększony. Ponadto taki post będzie również widoczny w „sekcji oznaczeń” na jego profilu.

  1. Stosowanie popularnych hasztagów

Hasztagi to znak rozpoznawczy Instagrama. Pełnią one funkcję kompasu za sprawą, którego społeczność portalu porusza się po wrzucanych przez użytkowników zdjęciach i odnajduje interesujący ich content. Hasztagi mają za zadanie w sposób skrótowy opisać zawartość wrzucanego posta i ułatwić wyszukanie go innym użytkownikom aplikacji. Co więcej,  dodawanie popularnych hasztagów zwiększy zasięg  wrzuconego zdjęcia, a także pozwoli je odnaleźć osobom zainteresowanym daną tematyką.
Przy ich doborze należy jednak pamiętać o ich limicie, który pozwala na dodanie maksymalnie 30 hasztagów pod pojedynczym zdjęciem.

Dodatkowym źródłem hasztagowych inspiracji, mogą być rownież aplikacje pomagające monitorować najpopularniejsze z nich.

 

  1. Inwestowanie w reklamy

Reklamy na Instagramie pomagają w zwiększeniu świadomości Twojej marki wśród innych członków społeczności, a także zwiększają zasięg Twojego profilu. Posty reklamowe wyświetlają się na tablicy użytkowników z podpisem „sponsorowany”, jednocześnie informując o celach marketingowych reprezentowanego profilu.
Ponadto niezwykle wygodne jest kreowanie reklam na Instagrama z poziomu panelu obsługi znajdującego się na Facebooku. Publikowaną kampanię można wtedy udostępnić na obu portalach, oszczędzając czas potrzebny na tworzenie odrębnych postów. Na uwagę zasługują również ogromne możliwości Facebook Ads, które oferują miedzy innymi zaawansowane opcjom targetowania użytkowników, z pożądanej przez nas grupy docelowej.
Wszystkie te cechy sprawiają, że w taki sposób skonstruowane reklamy są bardzo skuteczne.

 

  1. Regularne publikowanie postów

Ważna jest regularność publikowanych postów. Częstym błędem jest postowanie zbyt wielu nowych zdjęć na raz, co prowadzi do zaspamowania obserwujących Cię użytkowników. Ponadto działania takie obniżają zazwyczaj poziom jakości wrzucanych przez nas treści. Kluczem do sukcesu jest więc umiar, który należy wypracować systematycznymi obserwacjami ruchu zaistniałego na profilu. Dlatego optymalna liczba wrzucanych postów w przypadku Instagrama to 1-2 posty dziennie, najlepiej publikowane rano, późnym popołudniem lub wieczorem.

 

  1. Interakcja z innymi użytkownikami

Fundamentem wszystkich kanałów social media jest nawiązanie kontaktu z innymi użytkownikami. Komentowanie, lajkowanie i wchodzenie w interakcje z członkami społeczności to podstawa zaistnienia na Instagramie. Ponadto, popularną metodą jest również wymiana lajków bądź wzajemnej obserwacji kanałów.

 

 

  1. Reklamuj Instagrama na swoich innych kanałach społecznościowych!

Metoda ta najlepiej sprawdza się w formie widżetu na stronie internetowej, informującego o posiadanym profilu na Instagramie. Równie dobrym sposobem jest wykorzystanie kooperacji między Instagramem, a Facebookiem.
Wbrew pozorom, nasza aktywność w tych kanałach społecznościowych, nie powinna być pozostawiona zupełnemu przypadkowi. Cała komunikacja powinna być przemyślana, skrupulatnie zaplanowana, najlepiej pod wcześniej stworzone strategie.

Sposobów na pozyskanie nowych followersów istnieje wiele, wszystkie jednak wymagają sumienności i czasu poświęconego na prowadzenie kanału. Ważne jest zachowanie wysokiego poziomu wrzucanego contentu, pasującego do profilu marki. Także nawiązywanie kontaktu z fanami i utrzymywanie z nimi stałych relacji, to jedne z głównych  zadań osoby chcącej dobrze zarządzać swoim profilem w mediach społecznościowych. Często najlepsze efekty osiągane są po oddaniu kanałów firmowych w ręce specjalistów, którzy wykorzystają swoją specjalistyczna wiedzę, aby jak najlepiej wypromować firmowy profil marki.

Szukasz podobnych działań dla swojej firmy?